Private og virksomheder

Læs de oftest stillede spørgsmål til vores produkter, køb og levering

Bestil ny adgangskode
Eller log ind med
Log ind med Google+

  • Køb læremidler
    • Fokus på
      • Dansk
      • Matematik
      • Digitale læremidler
      • Træning
      • 10. klasse
      • Læseglæde med fri- og letlæsning
    • Fremmedsprog
      • Engelsk
      • Tysk
      • Fransk
      • Spansk
    • Naturfag
      • Natur/teknologi
      • Geografi
      • Biologi
      • Fysik/kemi
      • Teknologiforståelse
    • Kulturfag
      • Kristendomskundskab
      • Historie
      • Samfundsfag
    • Praktiske Fag
      • Musik
      • Idræt
      • Billedkunst
      • Håndværk og design
      • Madkundskab
    • Specialpædagogik
      • Dansk
      • Matematik
      • Engelsk
      • Dansk som andetsprog
      • Socialpædagogik

    Tag grundsystemsquizzen og find dit match!

  • Lær med os
  • Mød os
    • Forlaget
      • Om forlaget
      • Medarbejdere
    • Mød os
      • Messerne
      • Forfattere og illustratorer
      • Magasiner
    • Book os
      • Find din konsulent
      • Book os
      • Køb workshops
      • Materialekurser
    • Kontakt
      • Kontakt kundeservice
      • FAQ
  • Få hjælp
  • Search
  • Cart
  • User
  • Ønskeliste
  • FAQ
  • Log In
Hjem/Matematik

Matematik

Styrk den faglige selvtillid med træning

Matematik
Træning
Matematik

Styrk den faglige selvtillid med træning

Endeløs gentagelse og kedsommelige opgaver. Træning i matematik har fået et blakket ry. Men træning er ikke et fy-ord, lyder det fra redaktionschef Pernille Rosenkvist for matematik, natur og teknologiforståelse og teamlead Heidi Thrane fra MatematikFessor. Eleverne skal øve sig, hvis de skal opnå viden, de kan bygge videre på.

Træning

Tegneseriefigurer skal tage presset fra eleverne

Matematik
Matematikvanskeligheder
Matematik

Tegneseriefigurer skal tage presset fra eleverne

Resultatorienteret undervisning kan være en stor mundfuld for elever i matematikvanskeligheder. Derfor flytter det nye materiale TAL fokus fra eleverne og lader i stedet en række tegneseriefigurer regne. Det gør matematikken mindre 'farlig', forklarer forfatterne bag.

Matematikvanskeligheder

Skab en god læringskultur med undersøgende matematik

Matematik
Matematik

Skab en god læringskultur med undersøgende matematik

Reflex er et banebrydende matematiksystem, hvor dine elever går på opdagelse, undersøger og leger sig til nye faglige indsigter og matematiske kompetencer. I dette afsnit af Sofaskolen for lærere giver forfatterne bag systemet konkrete idéer til, hvordan du bruger undersøgelser i hver matematiktime. 

Væk regnehistorier til live

Matematik
Matematik

Væk regnehistorier til live

I Lone Anesens undervisning laver eleverne deres helt egne regnehistorier i FotoMat. Det styrker elevernes sprog, og gør dem aktive og skabende.

En undersøgelse behøver ikke tage mere end 20 minutter

Matematik
Matematik

En undersøgelse behøver ikke tage mere end 20 minutter

Savner du ny inspiration til matematiske undersøgelser, som du nemt kan give dig i kast med? Lærer og MAT 10­forfatter Jakob Thomsen har to konkrete undersøgelser til din under­ visning. De har en lav indgangstærskel, er lette at gå til, og dine elever vil elske dem.

Invitér eleverne ind

Matematik
Undersøgende matematik
Matematik

Invitér eleverne ind

Undersøgelser i matematiktimerne skal være virkelighedsnære og fange eleverne. Det mener lærer og medforfatter til grund­systemet MAT 10, Jakob Thomsen.

Undersøgende matematik
14:50

Reflex – en tidlig begyndelse med de matematiske kompetencer

Matematik
Undersøgende matematik
Matematik

Reflex – en tidlig begyndelse med de matematiske kompetencer

Man kan ikke begynde for tidligt med undervise eleverne i matematiske kompetencer.  Det mener Rikke Maagaard Gregersen, uddannet matematiklærer, kandidat i matematikdidaktik, og nu ph.d.-studerende ved DPU, Aarhus Universitet.    I denne udgave af Didaktor kan du høre Rikkes forklaring på, hvorfor man skal begynde tidligt med arbejdet med de matematiske kompetencer.    Hun fortæller også om kompetencernes vigtige rolle i Alineas nye matematiksystem Reflex – et matematiksystem, der skal skabe modige matematikere – allerede i 0. og 1. klasse.   Medvirkende:  Rikke Maagaard Gregersen, kandidat i ...

Undersøgende matematik

Knæk de svære tekster

Matematik
Matematik

Knæk de svære tekster

Mange elever slås med at forstå opgavetekster i mate­matik. De skal have en læse­ strategi, som de kan trække frem, når de møder komplekse opgaver, siger lektor Michael Wahl Andersen, der har et bud på, hvordan det kan gøres.

Sproget er limen i forståelsen med Bent Lindhardt

Matematik
Matematik

Sproget er limen i forståelsen med Bent Lindhardt

I denne udgave af Alineas podcast Didaktor kan du komme med til efterårsreception hos Alinea, hvor vi taler med Bent Lindhardt, der er et kendt og respekteret navn i matematikkredse. Bent siger, at sproget er limen i forståelsen, og med det mener han, at det er når, at eleverne sætter ord på deres erfaringer med faget, at de lærer. Didaktor har talt med Bent Lindhardt i forbindelse med at matematiksystemet KonteXt+ i går (torsdag den 7. september) modtog Alineas læremiddelpris. Bent Lindhardt er en af de primære forfattere på ...

TAL: En tegneseriestribe ind i matematikken

Matematik
Matematikvanskeligheder
Matematik

TAL: En tegneseriestribe ind i matematikken

”Vi har ramt noget, som jeg ikke har set før”.

Sådan siger Julie Hardbo Larsen, der er en af forfatterne bag TAL – en helt ny matematikudgivelse fra Alinea.

Den er er lavet til de elever, der synes matematik er svært – men i TAL finder de elever blandt andet vej ind i matematikken med tegneserier.

Det kan du høre en af forfatterne fortælle mere om i denne udgave af Didaktor – og i et oplæg på LÆRFEST den 17. marts.

Matematikvanskeligheder

Eleverne skal føle sig trygge og inkluderede

Matematik
Matematikvanskeligheder
Matematik

Eleverne skal føle sig trygge og inkluderede

Elever med matematikvanskeligheder bliver ofte taget ud af deres klasser for at modtage intensiv undervisning. Men på Ørestad Skole i København foregår den tidlige matematikind­sats i klassen. Matematikvejleder René Andersen mener, det er vigtigt, at eleverne forbliver en del af fælleskabet.

Matematikvanskeligheder

Sæt tidligt ind

Matematik
Matematikvanskeligheder
Matematik

Sæt tidligt ind

Tidlig indsats kan være en stor hjælp for elever med matematikvanskeligheder. Det fortæller lektor ved Professionshøjskolen Absalon Bent Lindhardt, der kommer med gode råd til, hvor­dan man bedst støtter eleverne.

Matematikvanskeligheder

Sider

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • næste ›
  • sidste »

ePayments

 
 
 
 
 
 

Mød os

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • Linkedin

ALINEA STØTTER BØRN OG UNGE

Alinea er en del af Egmont, som er Danmarks største mediekoncern. Egmont er en dansk fond, som hvert år giver næsten 150 millioner kroner til børn og unge, der har det svært. Derudover er Alinea en del af L&R Uddannelse – et af Danmarks største og førende læringshuse, som også rummer Akademisk Forlag, Praxis, GoTutor, Ordblindetræning og L&R Uddannelse+.

ALINEA

Vognmagergade 11

1148 København K

 

Tlf. 70 24 00 00 (reception)

 

CVR 76351910

Kundeservice

Alle skoledage 10-15

Tlf. 70 25 46 66 - tast 1

Mit Alinea

  • Login
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser

Teknisk Support

Alle skoledage 8-16

Tlf. 70 25 46 66 - tast 2

v2.50.2