Salgs- og leveringsbetingelser (institutioner, skoler og virksomheder)

Salgs- og leveringsbetingelserne er senest opdateret den 8. november 2023, og er gældende for alle køb af fysiske varer og digitale engangskøb, der foretages fra og med denne dato.


Indhold:

 

1 Indledning

Salg af varer og ydelser fra denne side foretages af Forlaget Alinea, Vognmagergade 11, 1148 København K, CVR 76351910 (herefter kaldet Forlaget). Henvendelser til Forlaget kan ske via e-mail og telefonisk.

Ved køb af varer accepterer kunden at være bundet af salgs- og leveringsbetingelserne. Kunden opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder alene for salg til skoler, institutioner og erhvervsdrivende. Hvis du ønsker at foretage et køb som forbruger (btc) gælder andre salgs- og leveringsbetingelser.

 

2 Bindende købsaftale

Forlaget tager forbehold for forkerte prisangivelser, trykfejl, udgåede varer, leveringssvigt, force majeure, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure-begivenheder.

Når kunden har bestilt en vare, modtager kunden en kvittering som bekræftelse af sin bestilling. Bindende købsaftale foreligger dog først, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse, hvori Forlaget endeligt bekræfter købet. Forlaget sender snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om navn og adresse på den person, der har afgivet ordren, betalingsmåde samt en oversigt over de bestilte varer og ydelser. Kunden opfordres til at gemme ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen.

 

3 Priser

Alle opgivne priser er ekskl. moms, andre afgifter og gebyrer. Der kan derudover forekomme betalingskortgebyrer eller transportomkostninger, som i givet fald vil blive udregnet umiddelbart inden kunden vælger at gennemføre sit køb.

3.1 Moms
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms. På alinea.dk kan kunden vælge at få priserne vist inkl. moms. Priserne gælder kun ved køb direkte hos Forlaget.

Der pålægges 25% moms på varer til institutioner og virksomheder i Danmark.

3.2 Betaling og betalingsgebyrer
Det er muligt at handle som institution med EAN-nummer, på konto med kredit og med betalingskort.

3.3 Faktura
For institutioner med EAN-nummer gælder, at faktura sendes elektronisk via EAN-nummer til betaling. En kopi af faktura sendes per e-mail til orientering.

For private institutioner og virksomheder, som har konto med kredit gælder, at faktura sendes per e-mail.

Betalingsbetingelserne fremgår af faktura.

3.4 Betalingskort
Betaling kan ske med følgende betalingskort:

Inden kunden vælger betalingskort, vil kunden få oplyst eventuelle kortgebyrer for de forskellige korttyper. Når kunden vælger et kort, vises hele beløbet, der vil blive trukket fra kundens konto inkl. kortgebyr.

Betalingen hæves, når den fulde ordre er afsendt fra lageret. I tilfælde af restordre, hæves pengene først, når den sidste vare sendes fra lageret. Ved køb af eventuelle specialfremstillede varer, bliver betalingen dog hævet umiddelbart efter ordreafgivelse.

3.5 Ekspeditionsgebyr
Forlaget pålægger et ekspeditionsgebyr på alle ordrer af fysiske varer.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via alinea.dk, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.

Satser for ekspeditionsgebyr kan ses her.

 

4 Levering

4.1 Fragtform
Alle ordrer til Danmark leveres med PostNord.

Ordrer til Grønland, Færøerne, EU og øvrige verden sendes med fragtmand. På ordrer lagt via alinea.dk, sender vi altid med den billigste fragtform. Dette er typisk med skib. Ønskes en anden fragtform, skal dette aftales med Kundeservice, som også tager imod ordren. Læs om leveringsmåde her.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via Kundeservice, opkræves altid den faktiske fragtomkostning baseret på ordrens vægt. Hertil lægges et ekspeditionsgebyr på 59 kr.

4.2 Track and trace
På ordrer sendt med PostNord, sender Forlaget en kvittering med et track and trace-nummer til den e-mail, som er opgivet ved købet. Der kan gå op til et døgn fra modtagelse af nummeret, til ordren kan følges.

4.3 Modtagelse af vare
Forlaget accepterer ikke aftaler indgået mellem kunden og PostNord om levering af pakker og store breve på et aftalt sted, hvis der ikke er nogen til at tage imod forsendelsen (Modtagerflex). I tilfælde af, at en vare er leveret på denne måde, og kunden ikke kan finde sin vare, betragter Forlaget det som kundens eget ansvar og erstatter ikke de beskadigede varer.

4.4 Webadgang
Privatkunder får ved køb af fysiske varer i kategorien ’Har du bog, har du web’ ikke adgang til websitet. 

4.5 Reklamationsret, reparation og afhjælpning
Hvis en vare ikke svarer til det bestilte, eller er varen beskadiget eller behæftet med graverende fejl, skal kunden kontakte Kundeservice senest 14 dage efter modtagelse af varen med henblik på en erstatning. Se mere under returret.

Kunden kan klage over en mangel ved produktet, medmindre manglen er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Kunden skal reklamere straks efter at manglen er konstateret. Hvis kunden ikke reklamerer rettidigt efter at have opdaget fejlen, mister kunden retten til at reklamere.

Hvis der foreligger en mangel, og hvis kunden har reklameret rettidigt, forpligter Forlaget sig til, efter eget valg, at afhjælpe manglen enten ved reparation, ombytning eller tilbagebetaling af købsprisen.

Forlaget forbeholder sig ret til at kræve bevis for reklamationen i form af fotodokumentation eller returnering af varen til Forlaget hurtigst muligt med henblik på en undersøgelse af produktet. Returnering skal foregå godt emballeret og i godkendte emballager. En kopi af faktura skal vedlægges sammen med en detaljeret beskrivelse af manglen ved produktet.

Kunden hæfter for tab eller skader af produktet under transporten. Ved transportskader på grund af defekt eller mangelfuld emballage vil varen blive returneret til kunden uden afhjælpning af den oprindelige mangel. Forlaget forbeholder sig retten til at kontrollere det returnerede produkt og til at afkræve en testafgift, hvis det viser sig, at produktet fungerer korrekt, og at reklamationen derfor ikke kan accepteres.

Hvis reklamationen ikke er foretaget korrekt, er Forlaget berettiget til at returnere produktet til kunden og opkræve betaling for fragtomkostningerne hertil.

4.6 Klagemuligheder
Vi bestræber os på at løse eventuelle tvister i mindelighed og i forhold til vores handelsbetingelser.

 

5 Fortrydelsesret

5.1 Fortrydelsesret for kunder i Danmark
Der er 14 dages fortrydelsesret på alle fysiske varer fra den dag, kunden har modtaget varerne.

Ønsker kunden at returnere hele eller dele af en ordre, skal kunden kontakte Kundeservice telefonisk eller på e-mail. Er fristen for fortrydelsesret overholdt, godkender Kundeservice og sender per e-mail en returseddel til den kontaktperson, der oplyses. Retursedlen skal lægges sammen med de varer, der ønskes returneret. Varerne skal returneres inden den frist, der står på retursedlen. Pakker med returvarer sendes til:

DBK Logistik Service
Mimersvej 4
4600 Køge

Er der mere end én pakke, skal retursedlen lægges i alle pakker. Indeholder pakken ikke en returseddel, eller er fristen på retursedlen ikke overholdt, vil pakken blive returneret til kunden for kundens regning.

Det er en forudsætning, at de returnerede varer er ubrugte, kurante, ubeskadigede og ustemplede. I modsat fald kan Forlaget afvise at tage dem retur.

Udgifter i forbindelse med forsendelse af den returnerede vare påhviler kunden, som også har ansvar for varen under forsendelsen.

De nævnte returregler gælder også for kunder, som videresælger varer købt på alinea.dk eller via direkte kontakt til Kundeservice.

5.1.1 Varer købt via Bogportalen
På varer købt via Bogportalen gælder også 14 dages fortrydelsesret. Returforespørgsel sendes via Bogportalen og skal godkendes af Forlaget.

Det er en god ide at gemme kvitteringen for pakken, indtil pengene bliver krediteret.

 

6 Persondata

For at kunne handle hos Forlaget, skal kunden som minimum oplyse navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer kunden har købt, i minimum 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår i overensstemmelse med bogføringslovens § 10. Du kan læse mere om de persondataretlige betingelser i vores persondatapolitik

6.1 Cookies
Leverandøren benytter cookies for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Læs mere om hvilke cookies, der benyttes.


 

 

Abonnementsbetingelser for digitale varer (institutioner, skoler og virksomheder)

Salgs- og leveringsbetingelserne er senest opdateret den 24. januar 2024, og er gældende for alle køb, der foretages fra og med denne dato.


Indhold:

 

1 Indledning

Salg af varer og ydelser fra denne side foretages af Forlaget Alinea, Vognmagergade 11, 1148 København K, CVR 76351910 (herefter kaldet Forlaget). Henvendelser til Forlaget kan ske e-mail og telefonisk.

Ved køb af varer accepterer kunden at være bundet af salgs- og leveringsbetingelserne. Kunden opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder alene for salg til skoler, institutioner og erhvervsdrivende. Hvis du ønsker at foretage et køb som forbruger gælder andre salgs- og leveringsbetingelser.

 

2 Bindende købsaftale

Forlaget tager forbehold for forkerte prisangivelser, trykfejl, udgåede varer, leveringssvigt, force majeure, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure-begivenheder.

Når kunden har bestilt en vare, modtager kunden en kvittering som bekræftelse af sin bestilling. Bindende købsaftale foreligger dog først, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse, hvori Forlaget endeligt bekræfter købet. Forlaget sender snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om navn og adresse på den person, der har afgivet ordren, betalingsmåde samt en oversigt over de bestilte varer og ydelser. Kunden opfordres til at gemme ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen.

 

3 Priser

Alle opgivne priser er ekskl. moms, andre afgifter og gebyrer. Der kan derudover forekomme betalingskortgebyrer eller transportomkostninger, som i givet fald vil blive udregnet umiddelbart inden kunden vælger at gennemføre sit køb.

3.1 Moms
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms. På alinea.dk kan man vælge at få priserne vist inkl. moms. Priserne gælder kun ved køb direkte hos Forlaget.

Der pålægges 25% moms på varer til institutioner og virksomheder i Danmark.

3.2 Betaling og betalingsgebyrer
Det er muligt at handle som institution med EAN-nummer, på konto med kredit og med betalingskort.

3.3 Faktura
For institutioner med EAN-nummer gælder, at faktura sendes per e-mail til orientering og elektronisk via EAN-nummeret til betaling.

For private institutioner og virksomheder, som har konto med kredit sendes faktura med post og til orientering per e-mail.

Betalingsbetingelserne fremgår af faktura.

3.4 Betalingskort
Betaling kan ske med følgende betalingskort:

Inden kunden vælger betalingskort, vil kunden få oplyst eventuelle kortgebyrer for de forskellige korttyper. Når kunden vælger et kort, vises hele beløbet, der vil blive trukket fra kundens konto inkl. kortgebyr.

Betalingen hæves, når Forlaget har aktiveret abonnementet.

3.5 Ekspeditionsgebyr
Køb af digitale produkter via alinea.dk pålægges ikke et ekspeditionsgebyr. Hvis der på samme ordre også købes fysiske varer, pålægges dog et ekspeditionsgebyr jf. handelsbetingelserne for fysiske varer.

Køb af digitale produkter via Kundeservice pålægges altid et ekspeditionsgebyr.

Satser for ekspeditionsgebyr kan ses her.

 

4 Adgang

4.1 Køb
Digitale abonnementer kan kun købes af institutioner med adgang til STILs UNI login-tjeneste. Forlaget matcher op imod data fra STIL (Styrelsen for it og læring) for at sikre, at der faktureres for det rette antal klasser.

Det er skolens ansvar at sikre, at data hos STIL er opdateret og korrekt.

Det er kundens ansvar at tjekke sin faktura og gøre indsigelse senest 14 dage efter modtagelse af faktura, hvis det fakturerede ikke stemmer overens med det forventede antal klasser.

4.2 Adgang til abonnementer
Lærere og elever får adgang til de indkøbte abonnementer ved at logge på med deres UNI login. Abonnementet er aktivt fra senest 2 timer efter, at det er blevet bestilt.

For at få adgang, skal skolen sikre at de har en aktuel og opdateret webserviceaftale med STIL (WS17).

4.3 Abonnementsperiode
Et abonnement er løbende og faktureres forud en gang om året, med mindre andet er aftalt med Kundeservice. Forlaget matcher op imod data fra STIL (Styrelsen for it og læring) for at sikre, at der faktureres for det rette antal klasser.

Ved udløbet af perioden forlænges abonnementet automatisk med en ny periode ud fra den til enhver tid gældende prisliste, hvis ikke abonnementet skriftligt opsiges med min. en måneds varsel til udløbet af abonnementsperioden.

4.4 Fortrydelsesret
Der er ikke fortrydelsesret på digitale abonnementer. Når et abonnement er tegnet, er det bindende i min. et år.

4.5 Pris- og abonnementsændringer
Prisen for et abonnement gælder i abonnementsperioden. Forlaget regulerer hvert år i januar og august sine priser.

Hvis prisen stiger som følge af væsentlige ændringer i indhold, vil kunden blive varslet om denne ændring i indhold og pris, inden faktura sendes ud. Varsling sker til den oplyste mailadresse til den person eller institution, som har bestilt abonnementet.
Hvis prisstigningen sker senere end 30 dage før et abonnements udløb, kan kunden vælge at opsige sit abonnement op til 14 dage efter at faktura er sendt til kunden med den regulerede pris.

4.6 Ophør af et digitalt abonnementsprodukt
Forlaget kan til hver en tid vælge at lade et digitalt abonnementsprodukt udgå. Sker dette, skal kunden varsles om, at produktet ophører og at der ikke vil være adgang til produktet, når den indeværende abonnementsperiode ophører.

Hvis et digitalt abonnementsprodukt ophører, inden kundens abonnementsperiode slutter, forpligter Forlaget sig til at kompensere kunden.

Hvis et digitalt abonnementsprodukt overgår til et andet format eller en anden teknisk løsning, som ikke forringer produktet væsentligt, ydes ingen kompensation.

 

5 Opsigelse

Abonnementet kan kun opsiges skriftligt, med min. en måneds varsel til udløbet af abonnementsperioden. Opsigelse skal sendes skriftligt til Kundeservice

 

6 Reklamation

6.1 Kontakt
Hvis et digitalt produkt ikke svarer til det bestilte, eller er behæftet med graverende fejl, skal kunden kontakte Kundeservice med en fyldestgørende beskrivelse af de oplevede fejl.

Kundeservice kan kontaktes telefonisk eller skriftligt her.

6.2 Klagemuligheder
Vi bestræber os på at løse eventuelle tvister i mindelighed og i forhold til vores handelsbetingelser.

 

7 Rettigheder

7.1 Misbrug
Ved misbrug eller mistanke om misbrug forbeholder Forlaget sig retten til at varsle institutionen skriftligt og, alt efter misbrugets karakter, enten lukke abonnementet eller opkræve yderligere betaling.

7.2 Begrænsninger i brug
Det tegnede abonnement må kun bruges af elever og lærere tilknyttet den institution og de klasser, der er købt abonnementet til.

7.3 Systemkrav
Forlagets digitale produkter kan anvendes i opdaterede versioner af de mest gængse browsere og på PC, Mac og tablet. Der kan gælde specifikke krav for mobile apps. Kontakt teknisk support for mere information.

7.4 Text and Data Mining (TDM)
Det er ikke tilladt at udføre Text and Data Mining (TDM) herunder til brug for træning af AI-teknologier mv.

8 Kopiering

8.1 Copydan
Kopiering og print fra Forlagets digitale læremidler må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med Copydan, og kun inden for de i aftalen nævnte rammer.

8.2 Sletning af filer ved opsigelse af abonnement
Hvis abonnementet opsiges, skal abonnementshaveren slette alle downloadede filer, adgangskoder med mere fra brugernes udstyr.

 

9 Persondata

For at kunne handle hos Forlaget, skal kunden som minimum oplyse navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer kunden har købt, i minimum 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår i overensstemmelse med bogføringslovens § 10. Du kan læse mere om de persondataretlige betingelser i vores persondatapolitik

9.1 Cookies
Leverandøren benytter cookies for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Læs mere om hvilke cookies, der benyttes.


 

 

Salgs- og leveringsbetingelser (privatkunder)

Salgs- og leveringsbetingelserne er senest opdateret den 24. maj 2019, og er gældende for alle køb af fysiske varer, der foretages fra og med denne dato.


Indhold:

 

1 Indledning

Salg af varer og ydelser fra denne side foretages af Forlaget Alinea, Vognmagergade 11, 1148 København K, CVR 76351910 (herefter kaldet Forlaget). Henvendelser til Forlaget kan ske e-mail og telefonisk.

Ved køb af varer accepterer kunden at være bundet af salgs- og leveringsbetingelserne. Kunden opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver.

For at handle på webshoppen skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, såfremt du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. 

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder alene for forbrugere. Hvis du ønsker at foretage et køb som skole, institution eller erhvervsdrivende (btb), gælder andre salgs- og leveringsbetingelser.

 

2 Bindende købsaftale

Forlaget tager forbehold for forkerte prisangivelser, trykfejl, udgåede varer, leveringssvigt, force majeure, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure-begivenheder.

Når kunden har bestilt en vare, modtager kunden en kvittering som bekræftelse af sin bestilling. Bindende købsaftale foreligger dog først, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse, hvori Forlaget endeligt bekræfter købet. Forlaget sender snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om navn og adresse på den person, der har afgivet ordren, betalingsmåde samt en oversigt over de bestilte varer og ydelser. Kunden opfordres til at gemme ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen.

 

3 Priser

Alle opgivne priser er ekskl. moms, andre afgifter og gebyrer. Der kan derudover forekomme betalingskortgebyrer eller transportomkostninger, som i givet fald vil blive udregnet umiddelbart inden kunden vælger at gennemføre sit køb.

3.1 Moms
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms. På alinea.dk kan kunden vælge at få priserne vist inkl. moms. Priserne gælder kun ved køb direkte hos Forlaget.

Der pålægges 25% moms på varer til privatkunder i Danmark og EU.

3.2 Betalingskort
Betaling kan ske med følgende betalingskort:

Inden kunden vælger betalingskort, vil kunden få oplyst eventuelle kortgebyrer for de forskellige korttyper. Når kunden vælger et kort, vises hele beløbet, der vil blive trukket fra kundens konto inkl. kortgebyr.

Betalingen hæves, når den fulde ordre er afsendt fra lageret. I tilfælde af restordre, hæves pengene først, når den sidste vare sendes fra lageret. Ved køb af eventuelle specialfremstillede varer, bliver betalingen dog hævet umiddelbart efter ordreafgivelse.

3.3 Ekspeditionsgebyr
Forlaget pålægger et ekspeditionsgebyr på alle ordrer af fysiske varer.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via alinea.dk, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.

Satser for ekspeditionsgebyr kan ses her.

 

4 Levering

4.1 Fragtform
Alle ordrer til Danmark leveres med PostNord.

Ordrer til Grønland, Færøerne, EU og øvrige verden sendes med fragtmand. På ordrer lagt via alinea.dk, sender vi altid med den billigste fragtform. Dette er typisk med skib. Ønskes en anden fragtform, skal dette aftales med Kundeservice, som også tager imod ordren. Læs om leveringsmåde her.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via Kundeservice, opkræves altid den faktiske fragtomkostning baseret på ordrens vægt. Hertil lægges et ekspeditionsgebyr på 59 kr.

4.2 Track and trace
På ordrer sendt med PostNord, sender Forlaget en kvittering med et track and trace-nummer til den e-mail, som er opgivet ved købet. Der kan gå op til et døgn fra modtagelse af nummeret, til ordren kan følges.

4.3 Modtagelse af vare
Forlaget accepterer ikke aftaler indgået mellem kunden og PostNord om levering af pakker og store breve på et aftalt sted, hvis der ikke er nogen til at tage imod forsendelsen (Modtagerflex). I tilfælde af, at en vare er leveret på denne måde, og kunden ikke kan finde sin vare, betragter Forlaget det som kundens eget ansvar og erstatter ikke de beskadigede varer .

4.4 Reklamationsret, reparation og afhjælpning
Hvis en vare ikke svarer til det bestilte, eller er varen beskadiget eller behæftet med graverende fejl, skal kunden kontakte Kundeservice senest 14 dage efter modtagelse af varen med henblik på en erstatning. Se mere under returret.

Kunden kan klage over en mangel ved produktet, medmindre manglen er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Kunden skal reklamere straks efter at manglen er konstateret. Hvis kunden ikke reklamerer rettidigt efter at have opdaget fejlen, mister kunden retten til at reklamere.

Hvis der foreligger en mangel, og hvis kunden har reklameret rettidigt, forpligter Forlaget sig til, efter eget valg, at afhjælpe manglen enten ved reparation, ombytning eller tilbagebetaling af købsprisen.

Forlaget forbeholder sig ret til at kræve bevis for reklamationen i form af fotodokumentation eller returnering af varen til Forlaget hurtigst muligt med henblik på en undersøgelse af produktet. Returnering skal foregå godt emballeret og i godkendte emballager. En kopi af faktura skal vedlægges sammen med en detaljeret beskrivelse af manglen ved produktet.

Kunden hæfter for tab eller skader af produktet under transporten. Ved transportskader på grund af defekt eller mangelfuld emballage vil varen blive returneret til kunden uden afhjælpning af den oprindelige mangel. Forlaget forbeholder sig retten til at kontrollere det returnerede produkt og til at afkræve en testafgift, hvis det viser sig, at produktet fungerer korrekt, og at reklamationen derfor ikke kan accepteres.

Hvis reklamationen ikke er foretaget korrekt, er Forlaget berettiget til at returnere produktet til kunden og opkræve betaling for fragtomkostningerne hertil.

4.5 Klagemuligheder
Vi bestræber os på at løse eventuelle tvister i mindelighed og i forhold til vores handelsbetingelser.

 

5 Fortrydelsesret

5.1 Fortrydelsesret for kunder i Danmark
Der er 14 dages fortrydelsesret på alle fysiske varer fra den dag, kunden har modtaget varerne.

Ønsker kunden at returnere hele eller dele af en ordre, skal kunden kontakte Kundeservice telefonisk eller på e-mail. Er fristen for fortrydelsesret overholdt, godkender Kundeservice og sender per e-mail en returseddel til den kontaktperson, der oplyses. Retursedlen skal lægges sammen med de varer, der ønskes returneret. Varerne skal returneres inden den frist, der står på retursedlen. Pakker med returvarer sendes til:

DBK Logistik Service
Mimersvej 4
4600 Køge

Er der mere end én pakke, skal retursedlen lægges i alle pakker. Indeholder pakken ikke en returseddel, eller er fristen på retursedlen ikke overholdt, vil pakken blive returneret til kunden for kundens regning.

Det er en forudsætning, at de returnerede varer er ubrugte, kurante, ubeskadigede og ustemplede. I modsat fald kan Forlaget afvise at tage dem retur.

Udgifter i forbindelse med forsendelse af den returnerede vare påhviler kunden, som også har ansvar for varen under forsendelsen.

Det er en god ide at gemme kvitteringen for pakken, indtil pengene bliver krediteret.

 

6 Tilgængelighed af digitale varer

Når du som privatkunde køber en bog, der har et tilknyttet website, får du ikke adgang til websitet sammen med dit køb. Du skal handle som institutionskunde for at få adgang.

 

7 Persondata

For at kunne handle hos Forlaget, skal kunden som minimum oplyse navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer kunden har købt, i minimum 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår i overensstemmelse med bogføringslovens § 10. Du kan læse mere om de persondataretlige betingelser i vores privatlivspolitik.

7.1 Cookies
Leverandøren benytter cookies for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Læs mere om hvilke cookies, der benyttes.