Kan praksisfaglighed være en omgang popcorn?
Varighed:
16 min.
Dato:
Et begreb fylder en hel del i den danske grundskole anno 2025 – praksisfaglighed.
Men hvad dækker begrebet egentlig over, og hvad skal man gøre sig klart i forhold til sin rolle som lærer, hvis man skal arbejde praksisfagligt sammen med sine elever?
Det er de to spørgsmål, der er i fokus – i det første af flere afsnit om praksisfaglighed i matematik.
Svarene kommer fra en adjunkt, der underviser lærere i at tænke praktiskfagligt, og fra en forlagsredaktør, der sammen med sine kolleger har konkretiseret begrebet, så det er til at arbejde (i praksis) for både elever og lærere.
PLAYER
Kan praksisfaglighed være en omgang popcorn?
0:00
/
0:00
Medvirkende
Andreas Munk Staugaard
Vært
Mads Kofoed
Forlagsredaktør, Alinea
Charlotte Haaber
Adjunkt, UCN act2learn
Tilrettelæggelse og produktion
Alinea LYD
2025