IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

https://www.alinea.dk
57 , 00 kr.
71 , 25 kr.
Tid til at læse og skrive 1, elevhæfte

Tid til at læse og skrive 1, elevhæfte

Tid til at læse og skrive 1 støtter og udvikler de yngste elevers tidlige skrivning og læseforståelse med afsæt i tekster fra elevernes verden.

Materialet lader eleverne gå på opdagelse i forskellige tekster i fællesskab. Bagefter prøver de kræfter med selv at skrive. Undervejs får de sjove og varierede opgaver, der stimulerer deres sprog og fantasi og giver ideer til deres egne tekster. 

Hæftet lægger op til en alsidig undervisning, hvor læreren er styrende. Eleverne får masser af faglige udfordringer, men kapitlernes opbygning, skriverammer osv. stilladserer eleverne, så alle kan deltage.

På tidtilatskrive.alinea.dk findes supplerende sproglige aktiviteter til de enkelte kapitler, som læreren kan printe ud og bruge i undervisningen.

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
ISBN:
9788723543387
1. oplag 01. maj. 2019 Niveau: 1. klasse-2. klasse Fag: Dansk 1. udg. Forlag: Alinea Redaktør: Maria Lukowski
71 , 25 kr.
57 , 00 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms

Skab skrivelyst hos de yngste elever med fire gode råd til den tidlige skrivning

1. Tag udgangspunkt i elevernes verden
Det vigtigste for eleverne er indholdet. De skal have noget at skrive om. Vælg derfor emner og temaer, som eleverne kender og har erfaringer med. Noget fra deres egen verden. Eleverne bliver motiverede, hvis de kan forholde sig til skriveopgaverne.

Læs mere >

< Læs mindre

2. Vis eleverne, hvordan de skal gøre
Brug modeltekster - det kan både være en færdig tekst eller en tekst I skriver sammen på tavlen - til at stilladsere elevernes tidlige skrivning, og begynd allerede i 1. klasse. Når eleverne har et eksempel at skrive efter, kommer de hurtigere i gang. Og de får selvtillid og lyst til at prøve selv

Læs mere >

< Læs mindre

3. Hjælp eleverne med at hjælpe hinanden
Det er naturligt, at læreren støtter eleverne, men det er også vigtigt, at eleverne lærer at støtte hinanden. Giv dem mulighed for at tale sammen om opgaverne og til at skrive sammen i par. I disse små skrivefællesskaber udveksler eleverne automatisk ideer, ord og stavemåder. Det hjælper dem videre i deres egen skriveproces.

Læs mere >

< Læs mindre

4. Lad eleverne skrive til nogen
For at bevare motivationen skal eleverne også opleve, at de har nogen at skrive til. Sørg for, at deres opgaver har en reel modtager. De kan fx skrive til oplæsning for klassekammeraterne, til naboklassen eller til en udstilling i indskolingens fællesområde.

Læs mere >

< Læs mindre