På sporet af historien 5. klasse
- Beskrivelse
- Yderligere info
På sporet af historien, 5. klasse, Lærervejledning/Web er skrevet som en hjælp og støtte til læreren i historie. Her kan man bl.a. læse, hvordan grundsystemet indarbejder Fælles Mål 2014, og hvilket historiesyn og didaktiske tanker - stoffet i elevbogen og de digitale ressourcer - er tilrettelagt og organiseret efter.
- Lærervejledningen indeholder bl.a. Grundsystemets karakteristika: Hvordan systemet er bygget op, og på hvilke måder bogsitet kan inddrages og skabe merværdi til elevbogens indhold.
- Uddybende og supplerende oplysninger om hvert enkelt kapitel. Både i forhold til det konkrete indhold samt supplerende og perspektiverende baggrundsviden.
- En "how-to-do-it-guide" med fokus på bogsitet og de interne og eksterne digitale muligheder, der knytter sig hertil, bl.a. Google Maps og udvalgte værktøjer fra Skoletube.
- Evaluering og refleksion: Forskellige muligheder for at evaluere elevernes læring. Herunder videolog, skemaer og Cooperative Learning.
- Faglig læsning og arbejdsforslag: Forskellige teknikker og skemaer, I med fordel kan inddrage i arbejdet med faglig læsning. I dette afsnit findes desuden en køreplan, der fortæller, hvad eleverne bør overveje før, under og efter de har læst.
Digitale ressourcer
Ved køb af en Lærervejledning/Web følger læreradgang til de digitale ressourcer på bogsitet påsporetafhistorien.alinea.dk for to lærere.
Udover elevdelen får læreren adgang til følgende:
- Lærervejledning
- Årsplan
- Uddybende om bogens CL-opgaver
- Guides til bl.a. Google Maps
- Alle arbejdsark, lyd og billeder samlet.