Vælg område

Hvad ønsker du at kontakte os om?

Faktura
Levering
Returvarer og reklamationer
Produktinfo og priser
Teknisk problem på webshop
Persondata
Login på digitalt læremiddel
Brugen af digitalt læremiddel
Få svar nu
Du har valgt: Levering

Vi har måske svaret herunder, så du slipper for at skulle skrive til os?

Den samme faktura er betalt to gange. Hvordan får jeg pengene tilbage?

Send os en mail, hvor du vedhæfter fakturanummeret og skolens kontonummer, så behandler vores økonomiafdeling din forespørgsel.

Hvordan får jeg en kopi af en faktura eller kreditnota?

Du kan til enhver tid finde dine eller skolens fakturaer og kreditnotaer under "Mine ordrer", når du er logget ind her på webshoppen. Du kan også kontakte Kundeservice og oplyse, hvilket faktura-/kreditnotanummer det drejer sig om.

Hvordan vælger jeg fakturabetaling?

Du skal logge ind med dit UNI-login her på siden. Herefter vil systemet selv finde skolens konto og sende en faktura. Hvis du ikke får mulighed for at vælge fakturabetaling, skal du muligvis opdatere dine personlige oplysninger under ”min profil”. Hvis din profil står som ”privat”, skal du ændre den til ”institution”. Kontrollér herefter, at leverings- og faktureringsoplysningerne er korrekte. Hvis du stadigvæk ikke får lov til at vælge fakturabetaling, kontakt kundeservice på +45 70354666. 

Husk at trykke ”opdater profil” nederst på siden, når du har ændret dine oplysninger.

Som privatperson kan du kun betale med betalingskort.

Jeg ønsker at få faktura uden moms, da jeg bor i udlandet. Hvad gør jeg?

Alle ordrer, som er bestilt her på webshoppen, pålægges 25% dansk moms. 

Kontakt Kundeservice, hvis du handler som virksomhed inden for EU og ønsker at handle på faktura uden moms. 
 
Der opkræves ikke moms på faktura for varer leveret uden for EU, herunder Grønland og Færøerne, med mindre ordren er bestilt på vores webshop.  

I øvrigt gælder: 
 
Indenfor EU: 
Virksomheder inden for EU kan få faktura uden moms, hvis de oplyser et gyldigt VAT- eller virksomhedsnummer. Vi forbeholder os retten til at få verificeret det oplyste nummer, før godkendelse til momsfritagelse. Private inden for EU skal betale dansk moms, og det refunderes ikke. 
 
Udenfor EU: 
Virksomheder og private uden for EU, herunder Grønland og Færøerne: 
 
Der opkræves ikke moms på faktura for varer leveret uden for EU, med mindre ordren er bestilt på vores webshop. 
 
Alinea refunderer momsen, hvis varerne er udført til et land uden for EU inden for kort tid, og den originale faktura er blevet toldstemplet i lufthavnen ved udførelse. Hvis varerne er leveret til et land uden for EU, skal du som kunde henvende dig på det respektive lands toldkontor og få toldstemplet den originale faktura. Den toldstemplede faktura skal herefter indsendes pr. mail eller brev til: 
 
Alinea Kundeservice 
Vognmagergade 11, 2.sal 
1148 København K. 
 
Vi udsteder herefter en kreditnota og refunderer momsen. 

Kan jeg som privatperson betale med faktura?

Nej, som privatperson kan du kun betale med betalingskort.

Kan man som virksomhed vælge fakturabetaling?

Ja, du opretter sig som kunde og vælger ”virksomhed” som profiltype.

Derefter skal du ud over navn, adresse etc. også oplyse CVR-nummer, så vil du få mulighed for at vælge fakturabetaling.

Køber du digitale materialer, skal du også oplyse et institutionsnummer (UVM-ID). Har du ikke institutionsnummer, vil fysiske varer med webdel (Har du bog, har du web!) blive leveret uden webadgang.

Der er en fejl i min levering. Hvad skal jeg gøre?

Din fortrydelses- og reklamationsret er 14 dage fra varen er modtaget. Hvis du har fået et forkert antal bøger, eller hvis nogle af bøgerne slet ikke er med i leveringen, kan det skyldes en pakkefejl, at titlen endnu ikke er udkommet eller at bøgerne er i restordre.

Start derfor med at kigge på din følgeseddel. På den kan du se, om antallet af bøger stemmer overens med antallet af bøger i kassen.

Hvis der ud for en titel står 0, er det fordi bogen er i restordre eller endnu ikke er udkommet. Vi eftersender materialer, der er i restordre, når de igen er på lager. Det samme gælder bøger, der endnu ikke er udkommet.

Der er tale om en pakkefejl, hvis der eksempelvis står 5 ud for en titel på følgesedlen, uden at pakken indeholder 5 eksemplarer af den pågældende bog. Ved en pakkefejl skal du kontakte Kundeservice. Det er en god idé at have faktura og følgeseddel ved hånden, når du kontakter Kundeservice, så vi hurtigere kan svare på din forespørgsel.

Hvis du har købt dine bøger gennem Biblioteksmedier eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Hvis det manglende materiale er et digitalt produkt (f.eks. kopisider, i-bog eller andet), kan du finde det på MinSide senest 24 timer efter bestilling.

Hvor finder jeg den digitale vare, jeg har købt på alinea.dk?

minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til og gå direkte til et læremiddel.
De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:

Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.

 

Hvordan sporer jeg en pakke?

Når du bestiller online eller direkte hos Kundeservice, modtager du en bekræftelse med et Track&Trace-link, så du kan spore din pakke gennem PostNord, når pakken sendes fra lageret. Hvis du er kommet til at slette mailen med din ordrebekræftelse, kan du til enhver tid henvende dig til Kundeservice og få tilsendt et nyt link eller dit pakkenummer.

Hvorfor har vi fået en faktura, men ikke modtaget leveringen?

Hvis du ikke har modtaget din levering, skal du starte med at tjekke, hvilken leveringsadresse du har skrevet i den profil, varen er bestilt fra. Hvis der er skrevet en forkert leveringsadresse, skal du kontakte Kundeservice. Det er en god idé at have fakturaen klar, så vi hurtigt kan spore din levering.

Hvornår kommer de materialer, jeg har bestilt?

Vores normale leveringstid for fysiske materialer til Danmark er inden for 3-4 arbejdsdage, fra du afgiver bestillingen. Til udlandet afhænger leveringstiden af fragtform og land.

Bemærk, at der kan forekomme længere leveringstid i travle perioder, f.eks. i ugerne før og efter sommerferien.

Sender I også materialer til udlandet?

Ja, du kan bestille materialer til levering i udlandet. Se også vores handelsbetingelser.

En vare var beskadiget, da jeg modtog den. Hvad gør jeg?

Din reklamationsret er 14 dage fra du modtager varen. Hvis du modtager en beskadiget eller på anden måde ukurant vare, bedes du kontakte Kundeservice. For at vi kan behandle sagen, er det vigtigt, at du sender et billede af varen, så vi kan dokumentere, at den ikke lever op til vores krav.

Hvis du har købt dine bøger gennem BibMedia eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Hvor mange dages fortrydelsesret er der på fysiske materialer?

Når du handler hos Alinea, har skolen 14 dages fortrydelsesret på fysiske materialer fra den dag, pakken er modtaget på matriklen. Dette gælder også for eventuelle reklamationer pga. beskadigelse eller fejl på et produkt.

Hvordan returnerer jeg en bestilling?

For at returnere en bestilling, skal du henvende dig til Kundeservice og oplyse fakturanummer samt navn og mailadresse på den person, der står for returforsendelsen. Hvis du henvender dig inden de 14 dages fortrydelsesret udløber, godkendes returforsendelsen og skolen modtager en returformular, der skal vedlægges i pakken. Skolen står selv for returfragt.

Hvis der ikke vedlægges en returformular, eller hvis varerne er beskadiget, afviser vores lager returforsendelsen og sender varerne tilbage for skolens regning.

Returadressen er:

DBK
Mimersvej 4
4600 Køge

Adressen vil også fremgå af din faktura.

Hvis du har købt dine bøger gennem Bibmedia eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Jeg har betalt med betalingskort og sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?

Vi tilbagefører beløbet til din konto, når fakturaen er krediteret. Det sker, når vores lager har registreret din pakke retur fra PostNord.

Jeg har sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?

Det kan tage op til 14 dage, fra du har sendt en pakke retur, til du får refunderet prisen på materialerne. Tilbagebetalingen sker automatisk efter scanning af de returnerede materialer, forudsat at du har vedlagt en kopi af faktura/følgeseddel i pakken. Hvis du ikke har vedlagt faktura/følgeseddel, kan vi ikke refundere beløbet.

Bemærk, at ekspeditionsgebyr ikke refunderes.

Kan jeg fortryde køb af digitale varer?

Nej, det er ikke muligt at fortryde køb af digitale varer.

Hvad er fordelen ved at få et prøveabonnement på en i-bog i stedet for en fysisk bog?

En i-bog giver dig mulighed for digitalt at gennemse både elevhenvendte materialer og lærervejledning.I-bogen giver adgang til de deigitale ressourcer, der ligger på det tilhørende website. 

Et prøveabonnemet på i-bog giver alle lærere på skolen adgang til elevbog og lærervejledning. Samtidig får eleverne adgang til elevbogen.

En måneds prøveabonnement på i-bog er gratis. Til sammenligning har du kun 14 dages returret, hvis du bestiller en fysisk bog for at gennemse den. Derudoever koster det også 59kr (ekskl. moms) i ekspeditionsgebyr at få bogen tilsendt, og skolen står også selv for eventuel returforsendelse.

Hvad koster et abonnement på en af jeres portaler?

Prisen varierer afhængigt af, hvilken portal der er tale om. Du kan finde priserne under de enkelte portaler på alinea.dk.

Alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og genfaktureres automatisk, såfrem det ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb. Opsigelsen skal sendes skriftligt på mail til mail eller med brev, som sendes til:

Alinea
Kundeservice
Vognmagergade 11, 2. sal
1148 Købenahvn K

Hvor finder jeg den digitale vare, jeg har købt på alinea.dk?

minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til og gå direkte til et læremiddel.
De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:

Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.

 

Hvor mange bøger skal jeg købe, for at få adgang til ”Har du bog, har du web!”?

For at få adgang til elevdelen, skal du købe et klassesæt. Herefter får alle klasser på årgangen adgang til materialet. For at få adgang til lærerdelen, skal du købe en lærervejledning – én lærervejledning giver adgang til to lærere.

Hvis du ikke har adgang til webmaterialerne og har købt dine bøger gennem BibMedia eller en boghandler, skal du kontakte dem vedrørende din webadgang.

Bemærk, at det kun er skoler og institutioner med et gyldigt institutionsnummer, der kan købe bøger med tilhørende webressourcer. Hvis du som privatperson ønsker at købe en bog, der indeholder webressourcer, skal du bestille den gennem en boghandel eller lignende. Du kan dog ikke få adgang til webressourcerne, da licens til disse kun kan oprettes til institutioner.

Hvor meget er ekspeditionsgebyret på?

Handler du som skole eller firma med fakturabetaling pålægger vi ordren et ekspeditionsgebyr på 59 kr. eksklusive moms på alle ordrer til Danmark. Dette gælder uanset hvor mange materialer, du bestiller, og uanset om du bestiller online eller ved henvendelse til kundeservice.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt på webshoppen, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.
Grønland og Færøerne: 354,00 kr.
EU: 295,00 kr.
Øvrige verden: 590,00 kr.

Hvis du bestiller digitale materialer online, vil der ikke blive pålagt et ekspeditionsgebyr.

Hvordan finder jeg mine digitale adgange og abonnementer?

Du finder dine digitale adgange på MinSide. Her kan du tilgå i-bøger, portaler, Har du bog, har du web!-materialer osv., som skolen har adgang til.

Hvordan kan jeg se en pris inklusive moms?

For at se en pris inklusive moms, skal du gå ind på siden for systemet eller serien, det drejer sig om. Herunder kan du vælge, om du vil se prisen med eller uden moms.

 

Hvordan køber jeg Alineas portaler til min skole?

Du kan købe Alineas portaler på Alinea.dk. Når du har udfyldt bestillingsblanketten, modtager du en bekræftelse på mail, der hjælper dig godt i gang med at bruge dine nye portaler. Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.

Hvis din skole har brug for at få en introduktion til de nye portaler, sender vi gerne en af vores konsulenter.

Bemærk, at alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og automatisk bliver genfaktureret, såfremt de ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb.

Hvordan opsiger jeg et abonnement?

Opsigelse af et abonnement skal ske skriftligt, enten på mail eller brev.

Brevet skal sendes til:

Alinea Kundeservice
Vognmagergade 11, 2. sal
1148 Købenahvn K

Vær opmærksom på, at løbende abonnementer skal opsiges mindst 30 dage før den indeværende periodes udløb.

Hvornår lukker Clios portaler?

Clios portaler lukker ved udgangen af skoleåret 23/24. Du har adgang til de tilsvarende Alinea-portaler i hele skoleåret. Det er ikke længere muligt at købe abonnement på Clios portaler. Eksisterende abonnementer og aftaler på Clios portaler fortsætter fra 1. juli 2024 som abonnementer og aftaler på Alineas portaler. Dette er varslet pr e-mail til de kunder, det er relevant for.

Kan jeg tegne et abonnement for en enkelt klasse?

I-bøger er de eneste materialer, der kan tegnes abonnement på for en enkelt klasse. Resten af Alineas abonnementer skal tegnes for enten hele indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen. Vi kan dog gøre undtagelser for specialklasser og specialskoler – kontakt da Kundeservice.

Klasseantallet, som hentes ved beregning af pris, er forkert. Hvad gør jeg?

Klasseantal hentes fra STIL (Styrelsen for IT og Læring) via skolens institutionsnummer. Hvis du er uenig i klasseantal eller hvis klasser mangler, skal du kontakte Kundeservice, som kan tage højde for det i beregning af prisen.

Hvorfor er min bruger blokeret?

Hvis du har prøvet at logge ind 5 gange med en forkert adgangskode, bliver din bruger spærret i en time.

Hvis du sidst har bestilt før december 2016, skal du muligvis nulstille din adgangskode. Det kan du gøre ved at trykke ”Glemt adgangskoden” i boksen ”Private og virksomheder” eller "Alm. login". Herefter vil du modtage en mail med et link, hvor du kan oprette en ny adgangskode.

Husk, at du skal trykke ”Opdater profil” nederst på siden, når du har indtastet din nye adgangskode.

Jeg er lærer, men bliver logget ind som elev

Har du tidligere været lærerstuderende på en institution, kan det forårsage, at du bliver logget ind som elev. Kontakt Teknisk Support og husk at oplyse dit UNI-login brugernavn, så retter vi det så hurtigt som muligt (normalt inden for 24 timer).

Hvor finder jeg den digitale vare, jeg har købt på alinea.dk?

minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til og gå direkte til et læremiddel.
De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:

Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.

 

Jeg er lærer, men bliver logget ind som elev

Har du tidligere været lærerstuderende på en institution, kan det forårsage, at du bliver logget ind som elev. Kontakt Teknisk Support og husk at oplyse dit UNI-login brugernavn, så retter vi det så hurtigt som muligt (normalt inden for 24 timer).

Hvad er en portal?

En portal er en ny og enkel tilgang til Alineas digitale læremidler, som samler de stærkeste digitale læremidler inden for et fag.

Du får høj faglighed og skræddersyede læringsforløb, der tager udgangspunkt i fagenes indhold og didaktik. De digitale læremidler er udviklet på fagets og trinnets præmisser og opfylder alle dine behov inden for et givent fag; som grundsystem, træningsplatform, evalueringsplatform og ressourcebank – alt sammen samlet ét sted.

Hvad er fordelen ved at få et prøveabonnement på en i-bog i stedet for en fysisk bog?

En i-bog giver dig mulighed for digitalt at gennemse både elevhenvendte materialer og lærervejledning.I-bogen giver adgang til de deigitale ressourcer, der ligger på det tilhørende website. 

Et prøveabonnemet på i-bog giver alle lærere på skolen adgang til elevbog og lærervejledning. Samtidig får eleverne adgang til elevbogen.

En måneds prøveabonnement på i-bog er gratis. Til sammenligning har du kun 14 dages returret, hvis du bestiller en fysisk bog for at gennemse den. Derudoever koster det også 59kr (ekskl. moms) i ekspeditionsgebyr at få bogen tilsendt, og skolen står også selv for eventuel returforsendelse.

Hvor finder jeg den digitale vare, jeg har købt på alinea.dk?

minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til og gå direkte til et læremiddel.
De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:

Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.

 

Hvor finder jeg normalsidetallet til teksterne i Alineas portaler?

I Alineas portaler kan du let og hurtigt finde sidetallet. Du skal blot gå ind på den pågældende tekst og scrolle ned i bunden af siden. Her finder du normalsidetallet.

Hvor kan jeg som forælder se, hvilke data I har på mit barn?

Du kan bede dit barn logge ind med UNI-login på det eller de læremidler, du ønsker at se data fra.

Hvor mange bøger skal jeg købe, for at få adgang til ”Har du bog, har du web!”?

For at få adgang til elevdelen, skal du købe et klassesæt. Herefter får alle klasser på årgangen adgang til materialet. For at få adgang til lærerdelen, skal du købe en lærervejledning – én lærervejledning giver adgang til to lærere.

Hvis du ikke har adgang til webmaterialerne og har købt dine bøger gennem BibMedia eller en boghandler, skal du kontakte dem vedrørende din webadgang.

Bemærk, at det kun er skoler og institutioner med et gyldigt institutionsnummer, der kan købe bøger med tilhørende webressourcer. Hvis du som privatperson ønsker at købe en bog, der indeholder webressourcer, skal du bestille den gennem en boghandel eller lignende. Du kan dog ikke få adgang til webressourcerne, da licens til disse kun kan oprettes til institutioner.

Hvordan finder jeg mine digitale adgange og abonnementer?

Du finder dine digitale adgange på MinSide. Her kan du tilgå i-bøger, portaler, Har du bog, har du web!-materialer osv., som skolen har adgang til.

Hvordan køber jeg Alineas portaler til min skole?

Du kan købe Alineas portaler på Alinea.dk. Når du har udfyldt bestillingsblanketten, modtager du en bekræftelse på mail, der hjælper dig godt i gang med at bruge dine nye portaler. Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.

Hvis din skole har brug for at få en introduktion til de nye portaler, sender vi gerne en af vores konsulenter.

Bemærk, at alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og automatisk bliver genfaktureret, såfremt de ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb.

Jeg er lærer, men bliver logget ind som elev

Har du tidligere været lærerstuderende på en institution, kan det forårsage, at du bliver logget ind som elev. Kontakt Teknisk Support og husk at oplyse dit UNI-login brugernavn, så retter vi det så hurtigt som muligt (normalt inden for 24 timer).

Jeg har problemer med at printe tekster i Frøken Ignora. Hvad gør jeg?

Sandsynligvis bruger i Chromebooks på din skole. Frøken Ignora-applikationen understøtter desværre ikke Chromebooks. Vi anbefaler at i bruger Internet Explorer 11 eller Firefox. Hvis du bruger Firefox, skal du muligvis slå Flash til i browseren. Se her hvordan du gør. Bruger du Chrome på en PC, skal du ligeledes aktivere flash. Se her hvordan du gør det.

Kan jeg som privatperson tegne et abonnement?

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt, at tegne abonnement eller oprette prøveabonnement som privatperson.

Vores portaler og andre digitale læremidler kan kun købes af skoler.

Indtast din forespørgsel

Fortæl os hvad vi kan hjælpe med

Filer skal være mindre end 5 MB.
Tilladte filtyper: gif jpg jpeg png pdf doc docx
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.