Gå til hovedindhold

Bestil dine bøger senest d. 25. juni for at få levering i uge 27. Læs mere i vores FAQ

Alinea

  • Køb læremidler
    • Fokus på
      • Digitale læremidler
      • Fri- og letlæsning
      • Matematikvanskeligheder
      • Ordblindhed
      • Kompetenceudvikling
      • 10. klasse
    • De store fag
      • Dansk
      • Matematik
    • Fremmedsprog
      • Engelsk
      • Tysk
      • Fransk
      • Spansk
    • Naturfag
      • Natur/teknologi
      • Geografi
      • Biologi
      • Fysik/kemi
      • Teknologiforståelse
    • Kulturfag
      • Kristendomskundskab
      • Historie
      • Samfundsfag
    • Praktiske Fag
      • Musik
      • Idræt
      • Billedkunst
      • Håndværk og design
      • Madkundskab
    • Prøv vores grundsystemer

      Gratis adgang til en digital gennemsynspakke

  • Inspiration
  • Mød os
    • Forlaget
      • Om forlaget
      • Medarbejdere
    • Mød os
      • Brugerpanel
      • Forfattere og illustratorer
      • Magasiner
    • Book os
      • Find din konsulent
      • Book os
    • Kontakt
      • Kontakt kundeservice
      • FAQ
  • Få hjælp
  • Se dine adgange
Header right menu
  • Search
Se kurv
User
  • Log ind
Der er ingen resultater

Resultater på bøger ()

Resultater på andre sider ()

Se alle resultater
  • Hjem
  • /
  • Support
  • /
  • FAQ
  • /
  • Login og licens

Login og licens

Få hjælp til login og licenser

Support Center

Jeg kan ikke logge på mit digitale læremiddel. Hvad gør jeg?

Hvis du forsøger at logge ind med dit Unilogin, men nægtes adgang, kan der være flere årsager. Følg trinene herunder:

  1. Tjek dit Unilogin. Hvis du får en fejl, skal du kontakte din lokale brugeradministrator. Så er der nemlig en fejl i dit password eller brugernavn.
  2. Tjek, om din institution stadig har abonnement. Du kan tjekke dine abonnementer her på siden, eller kontakte Kundeservice.
  3. Er du tilknyttet flere institutioner, skal du sikre dig, at du har valgt den rigtige institution ved login.
  4. Bruger du en PC, som andre også har brugt, er du måske stadig logget ind med en andens Unilogin. Se punktet herunder.
  5. Slet 'cookies og cachelagret data' (gammel data) i din browser. Når du har gjort det, får du muligheden for at logge ind med et "rent" Unilogin. Følg vejledningen her.
  6. Fejl ved login kan skyldes problemer med STILs (Styrelsen for IT og Læring) Unilogin tjeneste. Se STILs driftsinformation.
  7. Problemer med at logge ind kan også skyldes tekniske vanskeligheder med Alineas servere. I så fald kan du kontakte os på mail eller telefon, som anført her på siden. Vi vil, så vidt det er muligt, opdatere det enkelte læremiddel med driftsinformation. 

Når jeg logger ind på et læremiddel, får jeg en melding om, at jeg ikke har licens. Hvad skyldes det?

Hvis du får en melding om, at du ikke har adgang eller licens til et digitalt læremiddel, kan der være flere årsager. Hvis du arbejder på mere end én skole, skal du sørge for at være logget ind fra den skole eller afdeling, der har købt adgang. Er du logget ind fra en forkert skole, kan du løse det ved at slette "cookies og cache" i browseren. Se her hvordan du gør det. 

Derudover kan du her på siden altid se, hvad din skole har adgang til, og gå direkte til login-siden for det digitale læremiddel. Er du stadig i tvivl om, hvorfor du ikke har adgang, kan du ringe til Kundeservice. Du kan også skrive til os via kontaktformularen. 

Hvorfor mangler en af mine klasser på et digitalt læremiddel?

Det kan forekomme, at der ikke er sket en fuld synkronisering mellem jeres skoles administrative systemer, STIL (Styrelsen for IT og Læring) og vores system. Det kan resultere i at: 

  • Elever der burde være rykket op, ikke er rykket op
  • Klasser har gamle betegnelser
  • Nye elever fremgår ikke
  • Gamle elever fremgår.

Kontakt os via formularen, så retter vi fejlen så hurtigt som muligt (normalt indenfor 1 arbejdsdag). Husk at skrive hvilke(n) klasse(r) du forventer at se, og hvilken skole/institution du tilhører. 

Jeg bliver logget ind med en forkert bruger eller institutionen. Hvad gør jeg?

Hvis du bruger en computer som andre også bruger, er du måske stadig logget ind med den forrige brugers Unilogin. For at få lov til at logge på med dit eget, skal du tømme din browsers historik og cookies. Se hvordan du gør.

Er dit Unilogin tilknyttet flere institutioner, kan forklaringen også være, at du er logget ind med din sidst valgte institution. Følg da også ovenstående vejledning, for at kunne starte på en frisk og vælge den rigtige institution.

Alinea er en del af Egmont, Danmarks største mediekoncern, der har bragt historier til live i mere end 100 år. Egmont er en dansk fond, som hvert år uddeler 100 millioner kroner til børn og unge, der har det svært. 
Vi hører også under et af Danmarks største og førende læringshuse, Lindhardt og Ringhof Uddannelse, sammen med Akademisk Forlag, Praxis, GoTutor, Ordblindetræning og Forstå.

ALINEA

Vognmagergade 11

1120 København K

 

Tlf. 70 24 00 00 (reception)

 

CVR 76351910

Kundeservice

Alle skoledage 10-15

Tlf. 70 25 46 66

Mød os
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • Linkedin
Teknisk Support

Alle skoledage 8-16

Tlf. 70 23 46 66

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK

HANDELSBETINGELSER

 
 
 
 
 
 
Mit Alinea
  • Login