Få hjælp til login og licenser
Hvis du får en melding om, at du ikke har adgang eller licens til et digitalt læremiddel, kan der være flere årsager. Hvis du arbejder på mere end én skole, skal du sørge for at være logget ind fra den skole eller afdeling, der har købt adgang. Er du logget ind fra en forkert skole, kan du løse det ved at slette "cookies og cache" i browseren. Se her hvordan du gør det.
Derudover kan du her på siden altid se, hvad din skole har adgang til, og gå direkte til login-siden for det digitale læremiddel. Er du stadig i tvivl om, hvorfor du ikke har adgang, kan du ringe til Kundeservice. Du kan også skrive til os via kontaktformularen.
Hvis du forsøger at logge ind med dit Unilogin, men nægtes adgang, kan der være flere årsager. Følg trinene herunder:
Hvis du bruger en computer som andre også bruger, er du måske stadig logget ind med den forrige brugers Unilogin. For at få lov til at logge på med dit eget, skal du tømme din browsers historik og cookies. Se hvordan du gør.
Er dit Unilogin tilknyttet flere institutioner, kan forklaringen også være, at du er logget ind med din sidst valgte institution. Følg da også ovenstående vejledning, for at kunne starte på en frisk og vælge den rigtige institution.
Det kan forekomme, at der ikke er sket en fuld synkronisering mellem jeres skoles administrative systemer, STIL (Styrelsen for IT og Læring) og vores system. Det kan resultere i at:
Kontakt os via formularen, så retter vi fejlen så hurtigt som muligt (normalt indenfor 1 arbejdsdag). Husk at skrive hvilke(n) klasse(r) du forventer at se, og hvilken skole/institution du tilhører.