Sproglig opmærksomhed (35)
Tilpas udvalg
IndlæserVent venligst…
Indlæser
Serie
Alle med følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for ...

Alle med følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud. Personalet kan ud fra en række udsagn følge, om barnet udvikler sig som ønsket, eller om der er områder, hvor barnet ikke udvikles alderssvarende. Materialet dækker seks udviklingsområder: sprog, socio-emotionel udvikling, leg, trivsel, hverdagsaktiviteter og sansning/motorik.

Alle med består af observationsskemaer og en vejledning.

Serie
Begrebsforståelse afdækker børns begrebsforståelse og henvender sig til de ældste børn i daginstitutioner samt elever i børnehaveklasse, 1. og 2. klas...

Begrebsforståelse afdækker børns begrebsforståelse og henvender sig til de ældste børn i daginstitutioner samt elever i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse.

Børns begrebsforståelse er en forudsætning for læring, og med dette materiale er det nemt at kortlægge barnets udfordringer med begrebsindlæring.

Håndbogen Begrebsaktiviteter giver støtte til at iværksætte en sprogpædagogisk indsats for børn, som ikke har de grundbegreber på plads, der er en væsentlig forudsætning for læring i indskolingen.

Begrebsforståelse består af observationsskemaer, en vejledning og håndbogen Begrebsaktiviteter.

Serie
Hit med... er en række materialer, som stimulerer børns sproglige udvikling. Materialerne er målrettet børn i daginstitutioner og elever i indskolinge...

Hit med... er en række materialer, som stimulerer børns sproglige udvikling. Materialerne er målrettet børn i daginstitutioner og elever i indskolingen.

Gennem samtale, højtlæsning og lege trænes og stimuleres børnenes sproglige opmærksomhed, og på den måde styrkes de færdigheder, der bl.a. fremmer læseindlæringen.

Serie
Sprogudviklingen er afgørende for harmonien i et barns samlede udvikling. Både i småbørnsalderen og senere, når barnet begynder sin indlæring i skolen...

Sprogudviklingen er afgørende for harmonien i et barns samlede udvikling. Både i småbørnsalderen og senere, når barnet begynder sin indlæring i skolen, spiller de sproglige færdigheder en central rolle.

TRAS er udviklet ud fra et ønske om at give et let anvendeligt og effektivt redskab til professionelle voksne, som er med til at tage vare på sprogudviklingen hos børn. Materialet skaber et overblik over hvert enkelt barns udvikling og fremhæver det, der trænger til at blive styrket.

TRAS består af observationsskemaer, en vejledning og en håndbog.

Sider