Mente du: evaluering?

Vi kan finde 20 resultater

  • Titler (18)
  • Indhold (2)
IndlæserVent venligst…
Indlæser
Serie
Læseevaluering Hvad kan mine elever? Og har de lært det, jeg tror? Med Læseevaluering på begyndertrinnet til 1.-2. klasse kan læreren...

Læseevaluering
Hvad kan mine elever? Og har de lært det, jeg tror? Med Læseevaluering på begyndertrinnet til 1.-2. klasse kan læreren følge elevernes læse- og staveudvikling på nært hold.

Prøverne er udviklet i forbindelse med forskellige forskningsprojekter og bygger på forskningsbaseret viden om, hvilke færdigheder, der på et givent tidspunkt er vigtige for den fortsatte læse- og stavefærdighed. Det er et nyttigt pædagogisk værktøj til evaluering af elevernes læsning og stavning af enkeltord og sammenhængende tekst.

Testmaterialet indeholder både instruktion og undervisningsforslag. I vejledningen gives nemlig forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges med udgangspunkt i evalueringsresultaterne, så det bliver nemt at komme fra evaluering til undervisning.

Instruktion:
• Testvejledning og fortolkning 
• Eksemper på evaluering af klassens resultater 
• Eksempler på evaluering af elevens resultater.

Undervisningsforslag:
• Sproglige aktiviteter
• Fonologiske øvelser
• Inspirerende læse- og skriveopgaver.

Materialet til 1.-2. klasse består af: 

Evalueringshæfter til 1. klasse (læsning og stavning af enkeltord) 
• Ordlæs
• Idas ord
• Orddiktat
• Dinodiktat.

Evalueringshæfter til 2. klasse (læsning og stavning af sammehængende tekst) 
• Sætningslæs
• Sætningsdiktat.

Øvrigt:
• Vejledning
• Supplerende materiale til individuel afdækning.

System


Børn møder skolen med forskellige skriftsprogserfaringer, færdigheder og forventninger, og som underviser har man brug for at vide, hvad eleverne kan (og ikke kan), og hvordan de udvikler deres viden om skriftsproget i løbet af begyndertrinnet.

På den måde kan alle børn hjælpes godt på vej ind i læselivet, hvor alle skridt – små og store – har betydning for læse- og staveudviklingen.

Vurdering af elevernes forudsætninger
Med Læseevaluering på begyndertrinnet kan man vurdere elevernes forudsætninger for at tage fra i den undervisning, man har planlagt, og man kan løbende vurdere, hvor meget eleverne har tilegnet sig af det, der er blevet undervist i. Evalueringen skal således bruges som et pædagogisk redskab i forlængelse af den øvrige under- visning og bidrage til, at børn med risiko for læsevanskeligheder bliver opdaget i tide og får tilbudt en undervisning, der passer til deres forudsætninger.

Et pædagogisk redskab
Læseevaluering på begyndertrinnet giver underviseren et pædagogisk redskab til at iagttage elevernes færdigheder på områder, som har vist sig at have stor betydning for en god læseudvikling. Materialet indeholder opgaver, der vurderer elevernes sproglige parathed. Det gælder både elevernes ordkendskab, deres evne til at bearbejde sproglyde og deres kendskab til bogstaverne. Desuden indeholder materialet forskellige opgaver, der vurderer elevernes evne til at læse og skrive udvalgte enkelt- ord og korte sætninger.

Samme klassetrin - forskellige forudsætninger
Opgaverne er udarbejdet, så det er muligt at følge elevernes læse- og staveudvikling gennem begyndertrinnet. Undervisningen i børnehaveklassen og i 2. klasse er meget forskellig. Derfor er det også naturligt at evaluere udviklingen af forskellige delfærdigheder på de pågældende klassetrin. Men evalueringsmaterialet kan også bruges til at tænke baglæns. Hvis en elev i 1. klasse fx har svært ved at læse og skrive små, lydrette ord, går man tilbage i årsagskæden for at undersøge, om elevens fonologiske forudsætninger er tilstrækkelige. På den måde er materialet et pædagogisk redskab i forbindelse med tilpasning af undervisningsopgaver til elever på samme klassetrin med helt forskellige forudsætninger og færdigheder.

Læseevaluering på begyndertrinnet. Vejledning giver en grundig introduktion til de enkelte prøver i materialet: formålet med den enkelte prøve prøvens udformning hvornår ...

Lærervejledning
Læseevaluering på begyndertrinnet. Vejledning giver en grundig introduktion til de enkelte prøver i materialet: formålet med den enkelte prøve prøvens udformning hvornår prøven anvendes hvordan testresultatet fortolkes Underviseren kan med materialet...
579 , 00 kr.
723 , 75 kr.
Add to Cart
579 , 00 kr.
723 , 75 kr.
På lager
156 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Vokaler er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Vokaler anvendes i begyndelsen af børnehaveklassen....

Engangsbog
Vokaler er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Vokaler anvendes i begyndelsen af børnehaveklassen.
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
Add to Cart
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
På lager
4 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Dinodiktat er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme diktat. Dinodiktat anvendes i slutningen af 1. klasse....

Engangsbog
Dinodiktat er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme diktat. Dinodiktat anvendes i slutningen af 1. klasse.
31 , 00 kr.
38 , 75 kr.
Add to Cart
31 , 00 kr.
38 , 75 kr.
På lager
4 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Orddiktat er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme diktat. Orddiktat anvendes i slutningen af 1. klasse....

Engangsbog
Orddiktat er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme diktat. Orddiktat anvendes i slutningen af 1. klasse.
31 , 00 kr.
38 , 75 kr.
Add to Cart
31 , 00 kr.
38 , 75 kr.
På lager
4 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Sætningsdiktat er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Sætningsdiktat anvendes i slutningen af 2. klasse...

Engangsbog
Sætningsdiktat er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Sætningsdiktat anvendes i slutningen af 2. klasse.
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
Add to Cart
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
På lager
8 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Sætningslæs er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Sætningslæs anvendes i slutningen af 2. klasse....

Engangsbog
Sætningslæs er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Sætningslæs anvendes i slutningen af 2. klasse.
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
Add to Cart
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
På lager
8 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Konsonanter er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Konsonanter anvendes i slutningen af børnehaveklasse...

Engangsbog
Konsonanter er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Konsonanter anvendes i slutningen af børnehaveklassen eller begyndelsen af 1. klasse.
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
Add to Cart
45 , 00 kr.
56 , 25 kr.
På lager
4 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Ordlæs er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Ordlæs anvendes i slutningen af 1. klasse og slutningen a...

Engangsbog
Ordlæs er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Ordlæs anvendes i slutningen af 1. klasse og slutningen af 2. klasse.
71 , 00 kr.
88 , 75 kr.
Add to Cart
71 , 00 kr.
88 , 75 kr.
På lager
16 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006

Store bogstaver er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Store bogstaver anvendes i begyndelsen af børneh...

Engangsbog
Store bogstaver er en del af prøvematerialet Læseevaluering på begyndertrinnet. Sættet indeholder 10 stk. af samme prøve. Store bogstaver anvendes i begyndelsen af børnehaveklassen.
31 , 00 kr.
38 , 75 kr.
Add to Cart
31 , 00 kr.
38 , 75 kr.
På lager
4 sider
Udg. dato:
24. feb. 2006
IndlæserVent venligst…
Indlæser