IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

www.alinea.dk/
144 , 00 kr.
180 , 00 kr.
Tid til dansk i overbygningen, Tid til skrivning 2

Tid til dansk i overbygningen, Tid til skrivning 2

Denne bog er en flergangsbog til undervisning i dansk i udskolingen.

I Tid til skrivning 2 øver eleverne sig i at blive bedre til at udtrykke sig skriftligt og materialet giver dem differentierede udfordringer inden for skriftlig dansk.

Elevbogen består af tekster og opgaver, fordelt på de fem grundlæggende måde at skrive på:

  • at skrive for at informere
  • at skrive for at beskrive
  • at skrive for at fortælle
  • at skrive for at argumentere
  • at skrive for at reflektere.

Kender eleverne disse skrivemåder godt, har de et solidt grundlag for at skrive alle typer tekster.

Tid til skrivning er en dansk oversættelse og bearbejdning af det anmelderroste materiale SKRIV. Bag materialet står bl.a. forskeren Kjell Lars Berge, som i sin forskning beskæftiger sig med kvalitetssikring af elevers skriftlige fremstilling samt udbytte af undervisningen.

Tid til skrivning består af tre elevhæfter med stigende sværhedsgrad, hvor 1’eren er det letteste. Til Tid til skrivning 1, 2 og 3 hører også den fælles Tid til skrivning Lærervejledning.

Læs mere >

< Læs mindre

    Når eleverne det ønskede mål: At blive bedre til at skrive? Til det vil jeg sige: Jeg er overbevist ”Tid til skrivning" tilbyder struktur, rammer og genrer i massevis. Samtidig jongleres der kompetent med forskellig organisering i elevopgaverne...”
    På lager
    ISBN:
    9788723046178
    1. oplag 25. dec. 2013
    64 sider
    Niveau: Overbygning-10. klasse Fag: Dansk 1. udg. 2013 Forlag: Alinea Redaktør: Rikke Bay
    180 , 00 kr.
    144 , 00 kr.
    Prisen er inkl. moms
    Prisen er ekskl. moms
      Når eleverne det ønskede mål: At blive bedre til at skrive? Til det vil jeg sige: Jeg er overbevist ”Tid til skrivning" tilbyder struktur, rammer og genrer i massevis. Samtidig jongleres der kompetent med forskellig organisering i elevopgaverne...”
      Feltgruppe