Specialpædagogik - Lyde, bogstaver og afkodning til førskole og 0. klasse (14)
Tilpas udvalg
IndlæserVent venligst…
Indlæser
Serie
Dansk lyd- og bogstavkendskab i børnehaveklassen er udviklet af Dansk Videnscenter for Ordblindhed. Det er et iagttagelsesmateriale, der tager udgangs...

Dansk lyd- og bogstavkendskab i børnehaveklassen er udviklet af Dansk Videnscenter for Ordblindhed. Det er et iagttagelsesmateriale, der tager udgangspunkt i en gruppeprøve, som børnehaveklasselederen står for. Gruppeprøven tages første gang i begyndelse af skoleåret, så børnehaveklasselederen tidligt får indsigt i det enkelte barns lyd- og bogstavkendskab samt skriftsproglige udvikling. Prøven gentages i slutningen af skoleåret med deltagelse af den kommende dansklærer, der således får indsigt i det enkelte barns sproglige udvikling, der har betydning for læseindlæringen.

DLB-kendskab lægger op til en fremadrettet pædagogisk proces, der inddrager leg med sproglyd, bogstaver, legeskrivning og legelæsning, så børnene i børnehaveklassen tilegner sig et godt fundament for læsning og skrivning. Materialet bygger på tanken om koordineret, tidlig indsats.

Serie
Hit med... er en række materialer, som stimulerer børns sproglige udvikling. Materialerne er målrettet børn i daginstitutioner og elever i indskolinge...

Hit med... er en række materialer, som stimulerer børns sproglige udvikling. Materialerne er målrettet børn i daginstitutioner og elever i indskolingen.

Gennem samtale, højtlæsning og lege trænes og stimuleres børnenes sproglige opmærksomhed, og på den måde styrkes de færdigheder, der bl.a. fremmer læseindlæringen.

Sider