Skriveundervisning (skriftlighed) (35)
Filtre
Vælg kategori
Tilpas dit valg:

Vælg klassetrin

Alle

Vælg pris

Se alle kategorier
Tilpas udvalg
Serie
0.-6. klasse • Af Marianne og Mogens Brandt Jensen Skrivevejen er et varieret og gennemarbejdet materiale til skriftlig dansk i 0.-6. klasse. Mate...

0.-6. klasse • Af Marianne og Mogens Brandt Jensen

Skrivevejen er et varieret og gennemarbejdet materiale til skriftlig dansk i 0.-6. klasse. Materialet er tilpasset Fælles Mål og indeholder tydelige, elevhenvendte læringsmål.

Hvad er Skrivevejen?
I Skrivevejen arbejder eleverne med skrivning og sprogligt arbejde, herunder det vigtige ordforrådsarbejde. Eleverne bliver fortrolige med de forskellige skrivegenrer, og de lærer at styre skriveprocessen fra idé til færdig tekst. Materialet indeholder en lang række modeltekster og eleverne stilladseres hele vejen gennem skriveprocessen.

I indskolingen er eleverne godt i gang med at skrive allerede fra første skoledag. Materialet bygger på nyere forskningsresultater, der peger på vigtigheden af tidlig skrivning som støtte til læseindlæringen.

Skrivevejen består af:

  • Elevhæfter med oplæg til skrivning og sprogligt arbejde
  • Hæfter med øvelser i håndskrift
  • Lærervejledninger med tankerne bag materialet, kommentarer til de enkelte opgaver i elevhæfterne, arbejdsforslag m.m.

Desuden kan du tilkøbe en række supplerende materialer.

0.-6. klasse
Serie
Skriftlig dansk – konkret og kreativtSådansk er et konkret og kreativt materiale til skriftlig dansk, som i kursu...

Skriftlig dansk – konkret og kreativt
Sådansk er et konkret og kreativt materiale til skriftlig dansk, som i kursusform gennemarbejder stoffet fra 3. -9. klasse.

3.-9. klasse
Serie
Tid til at skrive er en serie, som udvikler elevernes skrive- og læsekompetence gennem en systematisk og stilladseret skriveundervisning. Hvert kapi...

Tid til at skrive er en serie, som udvikler elevernes skrive- og læsekompetence gennem en systematisk og stilladseret skriveundervisning.

Hvert kapitel i bøgerne er bygget op på samme måde: Eleverne LÆSER en modeltekst, herefter STUDERER de den nærmere, så FÅR DE IDEER til, hvad de vil skrive om, og til sidst SKRIVER og forbedrer de deres tekster.

Undervejs får eleverne støtte af

  • en klar skriveordre, som tydeliggør, hvad der forventes af dem
  • skriverammer, som hjælper dem med at planlægge og skrive deres tekst
  • elev/elev-feedback, der tager udgangspunkt i det, eleverne har lært, og stiller konkrete spørgsmål til teksten.

Til bøgerne hører webressourcer, hvor eleverne kan finde skriverammer, som de skal bruge, når de forbereder de forskellige skrivemåder.

3.-6. klasse

Sider