Matematik for mig


I arbejdet med matematikvanskeligheder er det vigtigt ikke bare at give eleven bunker af træningsopgaver, men derimod at følge eleven fra den konkrete verden over halvkonkrete materialer til det matematiske symbolsprog.

Matematik for mig er en serie træningshæfter henvendt elever, der oplever vanskeligheder i matematik. Illustrationerne er tydelige, tempoet roligt og opgaverne bliver anskuet fra flere forskellige vinkler.

 

Titler i serien (9)

Choose VAT Option

Uden momsMed moms
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543738
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Brøk

71,25 kr. 57,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543745
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Decimaltal

71,25 kr. 57,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543707
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Dele

71,25 kr. 57,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543721
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Gange

71,25 kr. 57,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Lærervejledning
ISBN
9788723543769
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Lærervejledning

1.005,00 kr. 804,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543677
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Minus

71,25 kr. 57,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543660
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Plus

71,25 kr. 57,00 kr.
Fag
Matematik
Format
Engangsbog
ISBN
9788723543691
På lager

Matematik for mig

Matematik for mig, Procent

71,25 kr. 57,00 kr.
Artikler

Hvorfor får elever matematikangst?

Hvorfor får elever matematikangst?

Hvorfor er det især matematik, der vækker så stærke negative følelser, at det ligefrem kan fremkalde angst? Hvorfor er der ikke noget, som hedder dansk-angst, eller bare biologi-angst?

“Det gør mig trist at se børn spilde deres tid”

“Det gør mig trist at se børn spilde deres tid”

Eleverne skal ikke være slaver af regnemetoder, de hverken forstår eller kan huske. Så læg de gamle algoritmer på hylden, og lær børnene at tænke strategisk. Sådan lyder opfordringen fra konsulent og efteruddannelsesekspert Pernille Pind.