IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

www.alinea.dk/
Lær at kode

Lær at kode

Lær eleverne at blive aktive deltagere og kreative skabere i den digitale verden
Lær at kode er bøger til mellemtrinnet og udskolingen, der ikke kun lærer dem at tænke kreativt og få en struktureret tilgang til IT. Med udgangspunkt i den 21. århundredes kompetencer får eleverne en grundlæggende forståelse for, hvor og hvordan IT kan være en løsning på mange udfordringer. 

Bøgerne bygger på et prisvindende materiale (NACCE award 2015) udgivet i England, hvor kodning kom på skoleskemaet i 2014. Systemet består af fire elevbøger, hver med 12 øvelser. Eleverne træner kompetencer i grundlæggende kodningsdiscipliner. De gennemfører opgaver i forskellige programmeringssprog - fra HTML og Scratch til Python, men også i et velkendt program som Powerpoint. 

 

Læs mere >

< Læs mindre

Titler i serien (4)
Tilpas udvalg
Filtre
Nulstil valg

Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 7. klasse.I bog 4 skal du arbejde med TouchDevelop, som man bruger til at programmere apps til smart phones og table...

Flergangsbog
Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 7. klasse.I bog 4 skal du arbejde med TouchDevelop, som man bruger til at programmere apps til smart phones og tablets. Du skal også arbejde med apps i programmet App Inventor, og til sidst skal d...
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
På lager
56 sider
Udg. dato:
07. jul. 2016

Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 6. klasse.Lær at lave computerspil med programmeringssproget Kodu. Du scorer point ved at spise objekter eller skyde...

Flergangsbog
Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 6. klasse.Lær at lave computerspil med programmeringssproget Kodu. Du scorer point ved at spise objekter eller skyde dem. Med Logo koder du en 'turtle', der tegner figurer på skærmen, og du lærer ...
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
På lager
56 sider
Udg. dato:
02. maj 2016

Denne bog er en flergangsbog til undervisning i kodning i 5. klasse.Kender du Scratch fra bog 1? Lær mere Scratch, og kod en matematikquiz og et skydespil. Du møder også ...

Flergangsbog
Denne bog er en flergangsbog til undervisning i kodning i 5. klasse.Kender du Scratch fra bog 1? Lær mere Scratch, og kod en matematikquiz og et skydespil. Du møder også to nye programmeringssprog, Lightbot og Thimble. I Lightbot programmerer du en l...
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
På lager
56 sider
Udg. dato:
11. mar. 2016

Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 4. klasse.Lær det basale om programmeringssproget Scratch. Du starter med at få simple figurer til at bevæge sig og ...

Flergangsbog
Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 4. klasse.Lær det basale om programmeringssproget Scratch. Du starter med at få simple figurer til at bevæge sig og tale - og til slut laver du en animeret fortælling. Du kan også kode dit første,...
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
100 , 00 kr.
125 , 00 kr.
På lager
56 sider
Udg. dato:
11. mar. 2016