Skab en god læringskultur med undersøgende matematik

Reflex er et banebrydende matematiksystem, hvor dine elever går på opdagelse, undersøger og leger sig til nye faglige indsigter og matematiske kompetencer. I dette afsnit af Sofaskolen for lærere giver forfatterne bag systemet konkrete idéer til, hvordan du bruger undersøgelser i hver matematiktime. 

Hvordan stiller man et spørgsmål, som alle elever kan svare på? Hvordan skal eleverne opleve, at der kan være mange løsninger på et problem? Hvordan ved de, at de har lært noget? 

Mød matematiklærerne og forfatterne bag Reflex, Anne-Christine Weber, Marie Proschowsky og Dorte Vestergaard Hansen i Sofaskolen for lærere om undersøgende matematik. Her stiller de skarpt på, hvordan du hurtigt får greb om undersøgelser og aktiviteter og kan skabe en god læringskultur i klassen.

I Reflex arbejder eleverne undersøgende og skabende, de deler viden og reflekterer sammen. Og som lærer får du de bedste redskaber til at skabe en positiv læringskultur i matematik. 
 
Se afsnittet herunder:

 


Nysgerrig på Reflex?

Reflex er et nyt grundsystem, som vil sætte dagsordenen i klasselokalerne med undersøgende matematik, den nysgerrige samtale og en skabende tilgang til læring. Hvis det lyder som noget for dig og dine elever, så kontakt Morten for et møde. 

Ja tak!