Dette er en lærervejledning til fysik-kemiundervisningen i udskolingen.
Udgivelsen er en fælles lærervejledning til alle bøger i serien Naturfag på tværs dækkende 8.-10. klassetrin.
Naturfag på tværs – lærervejledning med kopiark giver nogle begrundelser for at inddrage naturfag i skolen. Der peges blandt andet på de udfordringer og muligheder, der er for at styrke elevernes naturfaglige tankegang.
I arbejdet med Naturfag på tværs tvinges eleverne til at indgå i et aktivt samarbejde til at komme med løsningsforslag til de problemstillinger, som bøgerne rejser.
Lærervejledningen indeholder også en oversigt over, hvordan seriens bøger opfylder de fællesfaglige trinmål i henholdsvis 8.-9. klasse og 10. klasse.
Endelig giver lærervejledningen til hver af bøgerne forslag til tilrettelæggelse af undervisningen gennem nogle tematiske, lektionsopdelte moduler.
Sidst i bogen findes kopiark til hver enkelt bog.
Naturfag på tværs består af:
- Ioniserende stråling – et våben mod sygdo
- Mobiltelefonen – hva’ snakker vi om?
- Energiforsyningen – en udfordring for fremtiden!
- Jordbrug – ren teknologi
Share this page