Find ind i historien

3.-6. klasse | Grundsystem

Indsigt, perspektiv og forståelse

Find – Ind i historien er et grundsystem til historie i 3.-6. klasse. Her arbejder eleverne med historiske begreber, metoder og færdigheder. Målet er at de skal opleve fortidens mennesker og begivenheder som vedkommende og tankevækkende ved at perspektivere sin egen historie med sine forfædres.

Som lærer er du tænkt med hele vejen. Som igangsætter og formidler.

Titler i systemet (3)

Choose VAT Option

Uden momsMed moms
IndlæserVent venligst…
Indlæser
Fag
Historie
System
Find ind i historien
Niveau
6. klasse
Format
Flergangsbog
ISBN
9788723038074
På lager

Ind i historien

Find ind i Historien 6. kl. Elevbog

282,50 kr. 226,00 kr.
Fag
Historie
System
Find ind i historien
Niveau
5. klasse
Format
Flergangsbog
ISBN
9788723038500
På lager

Ind i historien

Find ind i historien 5. kl. Elevbog

282,50 kr. 226,00 kr.
Fag
Historie
System
Find ind i historien
Niveau
4. klasse
Format
Flergangsbog
ISBN
9788723028501
På lager

Ind i historien

Find ind i historien 4. kl. Elevbog

282,50 kr. 226,00 kr.

Find – Ind i historien mellemtrin, 3.-6. klasse

Eleverne skal igennem forskellige perioder i Danmarks historie og starter i 3. klasse med at møde en jægerfamilie, som den levede for 7.000 år siden. Omdrejningspunktet er dagligdagen, familien og lokalområdet.

Op gennem 4. klasse arbejder eleverne med perspektivet ”samfund”, hvor de får mulighed for at se sig selv som individer i et større fællesskab.

I 5. klasse bredes perspektivet ud, og udviklingen i Danmark ses i forhold til udviklingen i de områder af verden, hvor Danmark har spillet en rolle. I 6. klasse bredes perspektivet videre ud og hovedvægten er på det globale.

Materialet består af:
  • Elevbog
Hvorfor vælge Find Ind i historien?
  • Læremidlet giver eleverne indsigt i historiske begreber og metoder.
  • Træner eleverne i at udtrykke sig om væsentlige problemstillinger og sammenhænge.
  • Skaber rum for oplevelsen, fascinationen og overraskelsen.
  • Kanonpunkterne er inddraget i systemet, og giver afsæt for perspektivering og forståelse.
  • Systemet lever op til Fælles Mål