Læs mere >
< Læs mindre
SÆT GAMING PÅ SKOLESKEMAET
“Gaming eller gambling?” er et forløb, hvor eleverne stiller skarpt på alt det fede ved gaming. Og de får også trænet deres kritiske blik på de digitale spil, de downloader.
Forløbet er til dansk og teknologiforståelse og rettet mod 4.-6. klasse. Det er typisk på det alderstrin, at børn får deres egne devices og færdes mere på egen hånd i den digitale verden.
Læs mere >
< Læs mindre
SPOT GAMBLER-TRICKS
I nogle af de mest populære digitale spil indgår der elementer,
som minder om gambling, vurderer Center for Ludomani.
Det kan fx være loot boxes.
Det er virtuelle kasser, som indeholder tilfældige genstande
i form af våben, figurer, udklædning og lignende, som spillerne kan købe.
I forløbet lærer eleverne at være kritiske og skelne mellem gaming og gambling.
Læs mere >
< Læs mindre
Læs mere >
< Læs mindre
GAMING ER SJOVT!
“Gaming eller gambling?” er et forløb uden løftede pegefingre.
Udgangspunktet er, at gaming er sjovt. Og eleverne er på hjemmebane, fordi de i forvejen kender til computerspil fra fritiden.
I forløbet skal eleverne blandt andet:
• quize om gamersprog
• forklare, hvorfor gaming er fedt
• læse om E-sport og møde heltene fra Astralis
• dyste på reaktionsevne, samarbejde og kommunikation
Læs mere >
< Læs mindre
Forløbet er lavet af Alinea i samarbejde med Center for Ludomani
Læs mere >
< Læs mindre