IndlæserVent venligst…
Indlæser
99 , 00 kr.
123 , 75 kr.
Frøken Ignora bliver jaloux

Frøken Ignora bliver jaloux

Nina er på besøg hos Ignora, men så kommer Georg også og vil lege med Nina.

Frøken Ignora i vandtårnet er en serie poetiske og billedrige fortællinger om pigen Ignora. Sammen med sine venner sætter den lille pige ord på nogle af livets store temaer: venskab, død, følelser og drømme.

 

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
ISBN:
9788723028952
2. oplag
24 sider
Fag: Dansk 1. udg. Forlag: Alinea Redaktør: Astrid Pejtersen
123 , 75 kr.
99 , 00 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms
    Usædvanlig høj kvalitet Anvendelse/målgruppe/niveau Fem nye bøger (nr. 11-15) i den poetiske serie om Frøken Ignora til selvstændig læsning fra 8-9 år (2. klasse), billedlæsning og højtlæsning fra 4 år. Beskrivelse Forfatter og illustrator fortsætter det fantastiske makkerskab i de nye bøger. Forfatteren formår stadig at finde store eksistentielle emner, som er relevante for børn at læse om, og illustratoren udvider bogens univers med yderligere ekspressive og meddigtende illustrationer. Emnerne er stærke følelser. I bog 11 bliver Ignora jaloux på Georg, som hellere vil lege med hendes bedste veninde Nina. Ignora går i bog 12 til dans med Georg - det er ingen succes! Klassekammeraterne inviteres til fødselsdag hos Ignora i bog 13, men hun undlader at give fødselsdagskort til to piger, som sladrer om hende. Selv om Ignora er vant til at bo alene, kan hun godt føle sig ensom som i bog 14. Heldigvis har hun alle sine katte. I bog 15 udnytter Ignora dog at være alene, for så har hun tid til at drømme og fantasere. Historierne giver anledning til samtale som grundlag for erkendelse og identitet. Sproget er poetisk med få ord i korte sætninger. Sammenligning Bøgerne ligner de øvrige i serien. I lærervejledningen i tilknytning til serien findes undervisningseksempler og forslag til litteratursamtale. Samlet konklusion Bøgerne er stor børnelitteratur om stærke følelser til børn i skolestarten. De poetiske børnebøger af usædvanlig høj kvalitet er fortrinlige til fælleslæsning og efterfølgende dialog i klassen, men vil også være anvendelige i en oplæsningssituation med en voksen.
    Lektørudtalelse
    Feltgruppe