IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

www.alinea.dk/

Produktinfo og priser

Abonnementsændringer på portaler 1. august 2018

Den 8. januar 2018 gik Alineas nye og forbedrede portaler i luften. Fra 1. august 2018 udgår de gamle portaler, og bliver erstattet af de nye portaler.
Har I et abonnement på en af de nuværende portaler, kan I læse mere om ændringerne her.

Alle lærere og elever kan også prøve udvalgte forløb på de nye portaler her.

Jeg mangler lærervejledningen til skolestart, hvad gør jeg?

På nyheder til Format, KonteXt+, Matematrix og A Piece of Cake har vi sørget for, at du kan komme i gang, inden du modtager lærervejledningen. Alle lærervejledningerne udkommer i august eller starten af september.

På bogens hjemmeside kan du logge ind som lærer og se lærervejledning, facitlister og andet materiale til de første kapitler. Du kan også se læringsmål og årsplaner. Så kan du komme i gang, selvom du ikke har modtaget den fysiske lærervejledning endnu.

Kommer der fællesfaglige forløb i de nye portaler til Fysik-kemi, Biologi og Geografi?

Ja, det gør der. Der ligger allerede et, som man kan tilgå gratis. Det er forløbet Bæredygtig energiforsyning.

Hvordan køber vi de nye portaler?

Fra 1. marts 2018 er det muligt at købe de nye portaler.
Hvis I køber en portal inden 1. august 2018, betaler I for et år, men har adgang frem til 1. august 2019. Alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og vil blive automatisk genfaktureret, såfrem det ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb.
Ønsker I at købe, kontakt Kundeservice på info@alinea.dk eller på 3369 4666 på hverdage mellem 10-15.

Hvor mange bøger skal der købes for at få adgang til ”har du bog, har du web!”?

For at få adgang til elevdelen, skal der købes et klassesæt. Herefter får alle klasser på årgangen adgang til materialet. For at få adgang til lærerdelen, skal der købes en lærervejledning – én lærervejledning giver adgang til to lærere.

Bemærk, at det kun er skoler og institutioner med et gyldigt institutionsnummer, der kan købe bøger med tilhørende webressourcer. Hvis du som privatperson ønsker at købe en bog, der indeholder webressourcer, skal du bestille den gennem en boghandel eller lignende. Du kan dog ikke få adgang til webressourcerne, da licens til disse kun kan oprettes til institutioner.

Hvis du ikke har adgang til webmaterialerne og har købt dine bøger gennem Biblioteksmedier, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem

Sådan finder man de digitale adgange og abonnementer

Både lærere og elever finder deres digitale adgange på MinSide. Her kan de tilgå i-bøger, portaler, ”har du bog, har du web!”-materialer, mm., som skolen har adgang til.

Hvor kan man købe konkrete materialer?

En del af vores konkrete materialer er tilgængelige på vores webshop. Andre, f.eks. terninger og centicubes, kan købes via Gonge Danmark.

Hvor meget er ekspeditionsgebyret på?

Der pålægges et ekspeditionsgebyr på 59 kr. ex. moms på alle ordrer til Danmark, både for skoler og private. Dette gælder uanset hvor mange materialer, der bestilles og uanset om det bestilles online, eller ved henvendelse til kundeservice.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via alinea.dk, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges. 
Grønland og Færøerne: 354,00 kr.
EU: 295,00 kr.
Øvrige verden: 590,00 kr. 

Hvis I bestiller digitale materialer online, vil der dog ikke blive pålagt et ekspeditionsgebyr.

Hvordan kan jeg se en pris inklusive moms?

Hvis du vil se en pris inklusive moms, skal du gå ind på siden for det enkelte system eller serie. Herunder kan du vælge om du vil se prisen med eller uden moms.

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når du har købt materialet, åbnes adgangen automatisk, og du og dine elever skal blot bruge jeres UNI-login til at logge på materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Jeg vil gerne opsige et abonnement, hvordan gør jeg?

Opsigelse af et abonnement skal ske skriftligt, enten via mail eller brev, med en måneds varsel til udløbet af abonnementsperioden.

Klasseantal som hentes ved beregning af pris er forkert. Hvad skal jeg gøre?

Klasseantal hentes fra STIL (Styrelsen for IT og Læring) via skolens institutionsnummer. Hvis du er uenig i klasseantal, eller klasser mangler, skal du kontakte kundeservice, som så kan tage højde for det i beregning af prisen.

Hvad koster et abonnement på en af jeres portaler?

Prisen varierer afhængigt af, hvilken portal der er tale om. Du kan finde priserne under de enkelte portaler på alinea.dk. Et abonnement betales typisk pr. klasse pr. år. Hvis du ønsker et abonnement, der løber mindre end 1 år, venligst kontakt Salgssupport. Alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og vil blive automatisk genfaktureret, såfrem det ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb.

Populære spørgsmål