Alle titler (312)
Tilpas udvalg
Vælg kategori
Tilpas dit valg:

Vælg klassetrin

Alle

Vælg pris

Se alle kategorier
Tilpas udvalg
IndlæserVent venligst…
Indlæser
Serie
Med Alfa-materialet kan børnene, ved hjælp af den tilhørende pen, øve sig på at rime, finde vokaler i ord, regne, lytte efter homonymer og meget andet...

Med Alfa-materialet kan børnene, ved hjælp af den tilhørende pen, øve sig på at rime, finde vokaler i ord, regne, lytte efter homonymer og meget andet. Alle opgaveæsker i serien behandler forskellige temaer.

I hver opgaveæske er der 40 forskellige opgavekort med illustrationer og flere forskellige svarmuligheder. Alle svarmuligheder er markeret med en sort prik. Når spf-pennen kommer i kontakt med prikken, lyser den grønt med eller uden lyd, hvis svaret er rigtigt. Er svaret forkert, lyser pennen rødt med eller uden lyd.

Opgaveæskerne leveres uden spf-pen – du kan købe pennen her.

Alfa er velegnet i børnehaven, skolestart og specialundervisningen.

Serie
I Ballonskibet træner eleverne stavning af kortere ord med stigende sværhedsgrad i 12 hæfter. Materialet henvender sig til elever i indskolingen, men ...

I Ballonskibet træner eleverne stavning af kortere ord med stigende sværhedsgrad i 12 hæfter. Materialet henvender sig til elever i indskolingen, men er særligt egnet til specialundervisningen. Progressionen i det enkelte hæfte er lille, og alle hæftets ord repeteres i flere forskellige opgavetyper.

I de første hæfter møder eleverne overvejende lydrette ord med få bogstaver. Gennem serien bliver ordene længere, sværere og med flere ikke-lydrette ord. I de sidste hæfter arbejdes også med forståelse af korte tekster, bøjningsformer samt opgaver med synonymer og antonymer.

Ballonskibet sælges i sæt á fem ens hæfter.

Serie
Med Beta-materialet kan børnene, ved hjælp af den tilhørende pen, øve sig på at rime, finde vokaler i ord, regne, lytte efter homonymer og meget andet...

Med Beta-materialet kan børnene, ved hjælp af den tilhørende pen, øve sig på at rime, finde vokaler i ord, regne, lytte efter homonymer og meget andet. Alle opgaveæsker i serien behandler forskellige temaer.

I hver opgaveæske er der 40 forskellige opgavekort med illustrationer og flere forskellige svarmuligheder. Alle svarmuligheder er markeret med en sort prik. Når spf-pennen kommer i kontakt med prikken, lyser den grønt med eller uden lyd, hvis svaret er rigtigt. Er svaret forkert, lyser pennen rødt med eller uden lyd.

Opgaveæskerne leveres uden spf-pen – du kan købe pennen her.

Beta er velegnet i børnehaven, skolestart og specialundervisningen.

Serie
Bøgerne om bevægelse i undervisningen inspirerer til lege og aktiviteter, du kan inddrage i danskundervisningen i indskolingen. De har en overskuelig ...

Bøgerne om bevægelse i undervisningen inspirerer til lege og aktiviteter, du kan inddrage i danskundervisningen i indskolingen. De har en overskuelig opbygning, og du får let et overblik over, hvilke materialer du skal bruge, hvordan du kan forberede dig, og hvordan aktiviteterne udføres.

Aktiviteterne kræver meget lidt forberedelse, de er grundigt beskrevet, og du kan finde alle materialer på skolen.

Serie
De små danskhæfter kan bruges til at øge den sproglige opmærksomhed hos elever i indskolingen gennem opgaver med lydidentifikation. Hæfterne ...

De små danskhæfter kan bruges til at øge den sproglige opmærksomhed hos elever i indskolingen gennem opgaver med lydidentifikation.

Hæfterne leveres i sæt med 5 ens hæfter.

Serie
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særlig egnet til undervisning af elever, som er i risiko for o...

Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særlig egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende fonologisk indsats. Materialet kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stave-kursus.

Fingernemt er opbygget med en systematisk fonologisk progression og har fokus på skriftens basale lydprincip. Eleven undervises i bogstavers navn, form og lyd samt koblingen af bogstavers lyde til lydrette ord. Det gøres blandt andet gennem den multisensoriske metode tapping, som giver eleven en taktil-kinæstetisk fornemmelse for lydsyntese. Tapping fungerer desuden som strategi til at fastholde opmærksomheden på rækkefølgen af bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen.

Serie
LOOP er vores kompetenceserie til mellemtrinnet. Hvert hæfte i serien folder et specifikt kompetenceområde ud. De rummer begge et forløb med en spænde...

LOOP er vores kompetenceserie til mellemtrinnet. Hvert hæfte i serien folder et specifikt kompetenceområde ud. De rummer begge et forløb med en spændende udfordring, to faglige loops til danskfaglig fordybelse samt støtte til den afsluttende del, hvor eleverne selv skal være producerende. De to faglige loops har fokus på processer og metoder relateret til kompetenceområdet. 

LOOP er en serie, der tager afsæt i danskfagets kompetenceområder Læsning, Fremstilling og Fortolkning, og hvor Kommunikation spiller en væsentlig rolle. Den enkelte bog rummer et spændende emneforløb, hvor et kompetenceområde sættes i spil vha. faglige loops, som er koncentrerede nedslag i danskfaglige elementer. Et loop kan være læsestrategier, respons, skrivestrategier m.m.

3.-6. klasse
Serie
Lydretten er et diktatmateriale, hvor eleverne arbejder med lydrette og ikke-lydrette ord. De fire elevhæfter henvender sig til elever i indskolingen...

Lydretten er et diktatmateriale, hvor eleverne arbejder med lydrette og ikke-lydrette ord.

De fire elevhæfter henvender sig til elever i indskolingen og på mellemtrinnet og er særligt egnet til undervisning af ordblinde elever og elever med fonologiske vanskeligheder.

Hvert hæfte indeholder ti diktater på tre niveauer med differentieret støtte. Hver diktat har tilknyttet to øvesider, hvor eleverne arbejder direkte med diktatordene.

Lydretten er bygget op omkring staveudviklingstrinnene 2-4. I de to første hæfter træner eleverne korte og længere lydrette ord. I hæfte 3 introduceres de ikke-lydrette ord, og i det sidste hæfte træner eleverne morfemer.

Serie
Lydsporet er et materiale, der arbejder med fonologisk opmærksomhed for at udvikle elevers fonembevidsthed ved at kunne skelne de fonologiske dele i t...

Lydsporet er et materiale, der arbejder med fonologisk opmærksomhed for at udvikle elevers fonembevidsthed ved at kunne skelne de fonologiske dele i talte ord (fonemer).

Formålet med træning i fonologisk opmærksomhed er at udvikle elevers evne til at opfatte rim, identificere ord ud fra ordenes første lyd, udskille enkeltlyde i ord og trække lyde sammen til ord. Ved at arbejde med fonologisk opmærksomhed udvikler eleverne deres opmærksomhed på ords lydstruktur.

Lydsporet består af:

  • Én lærerbog der indeholder teori, vejledning til de enkelte hæfter og mundtlige opgaver der introducerer hvert opgavehæfte.
  • 2 x 10 opgavehæfter på to niveauer, a-hæfter og b-hæfter. B-hæfterne fungerer som en ekstra udfordring til eleverne. Hvert hæfte bliver afsluttet med en prøv-dig-selv-side, som er tænkt som en del-evaluering.
  • Evalueringsark.

Materialet kan anvendes af elever i 1. klasse og af elever i specialundervisningen med behov for en grundig indføring i det alfabetiske / fonematiske princip. Der er mulighed for differentiering.

Serie
Ny Staveraket er en revideret og forenklet udgave af det kendte evalueringsmateriale Staveraketten, der indledningsvis kortlægger den enkelte elevs st...

Ny Staveraket er en revideret og forenklet udgave af det kendte evalueringsmateriale Staveraketten, der indledningsvis kortlægger den enkelte elevs stavefærdigheder med udgangspunkt i de fem staveudviklingstrin.

Ny Staveraket er opdateret med den nyeste forskning og udvidet med en ny fase 5, Retskrivning, så materialet dækker den samlede staveudvikling fra indskoling til udskoling.

Materialet kan benyttes i den almindelige staveundervisning, i den supplerende undervisning, på læsekurser, i specialundervisningsforløb og til ordblinde elever.

Ny Staveraket består af et kortlægningsmateriale, som nemt giver overblik over, hvor eleven befinder sig i staveudviklingen. Materialet består også af en lang række øvehæfter, som gør det muligt at sætte ind med opgaver netop dér, hvor den enkelte elev er nået til i sin staveudvikling.

Serie
Oles ordlopper er engangshæfter, der indeholder selvkontrollerende opgaver med ordanalyse, krydsord, rimord, læsning, ordjagt, navneord, forvekslingso...

Oles ordlopper er engangshæfter, der indeholder selvkontrollerende opgaver med ordanalyse, krydsord, rimord, læsning, ordjagt, navneord, forvekslingsord, alfabetisering, billedlæsning, vokaler, stavelser, udsagnsord og modsatte ord.

Oles små ordlopper har desuden sjove opgaver med skrabefelter, mens Oles krydsordslopper udelukkende har krydsorod til 1.-5. klasse.

Serie
For at blive hurtig og sikker til at læse og stave, skal eleverne kunne udnytte skriftens to principper: lydprincippet og betydningsprincippet. Ordklø...

For at blive hurtig og sikker til at læse og stave, skal eleverne kunne udnytte skriftens to principper: lydprincippet og betydningsprincippet. Ordkløveren er et morfemkursus, der introducerer morfologisk bevidsthed.

Målet er, at eleverne lærer at se ligheder i ord og lærer at genkende ord og orddele. Ordkløveren behandler fire slags orddeling: sammensatte ord, for- og efterstavelser og bøjningsendelser. Desuden skal eleverne arbejde med tre hovedgrupper af morfemer: sammensatte ord, afledninger og bøjningsendelser. En del øvelser lægger op til at lade eleverne finde ordene i en ordbog for på den måde at få bekræftet, at morfemer er en del af sprogets byggeklodser.

Ordkløveren er udarbejdet til danskundervisningen i grundskolen på mellemtrinnet og specialundervisningen. Materialet er afprøvet på Ordblindeinstituttet.

Sider

Side 1 af 3