IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

http://www.alinea.dk/
Yes we can

Yes we can

– til en ny generation

Nyt grundsystem til engelsk klar 1. marts

Se og læs mere på yeswecan.alinea.dk
Her kan du prøve første kapitel uden login.

Læs mere >

< Læs mindre

Lyt til, forstå og brug engelsk fra første færd
I grundsystemet Yes we can leger eleverne med billeder, ord og lyd og går på opdagelse i sproget på en helt ny måde. Fra første time får eleverne her alle muligheder for at lære og udforske det engelske sprog – og for at grundlægge en sund selvtillid i forhold til den videre læring: Yes we can!

Yes we can er bygget op om en række spændende myldrebilleder, hvor eleverne møder genkendelige verdener som fx klasseværelset, bondegården, fritid og fødselsdag. Myldrebillederne findes i elevbogen og er samtidig udgangspunkt for det fælles arbejde på IWB-tavlen, hvor de er udformet som Klik og lyt-aktiviteter. Her går eleverne på opdagelse. De klikker på tegningerne, lytter til ord og kan på den måde nemt koble ord og billede.

Læs mere >

< Læs mindre

Aktive og medskabende elever
Eleverne laver også deres helt egen digitale versioner af myldrebillederne i PosterRoom. De vælger en baggrund fra bogen eller uploader deres egen, og lægger billeder, ord og sætninger på baggrunden. På den måde genanvender de ordene fra klasserumsarbejdet, så de fæstner sig.

Systematisk progression og ordindlæring
Yes we can giver eleverne en god start på engelsk gennem en tryg progression, systematisk ordindlæring og en unik mulighed for differentiering. I begynderundervisningen er der fokus på lytning og mundtlige aktiviteter, og derefter introduceres læse- og skriveaktiviteter gradvist. Ordindlæringen sker gennem recirkulering af ord og sætningsmønstre, som eleverne bruger i nye sammenhænge gennem hele forløbet.

Unik differentiering
Det digitale PosterRoom giver stærke muligheder for at differentiere. Læreren kan vælge at tilpasse opgaver og sværhedsgrad til den enkelte elev. Men eleverne kan også selv bestemme, hvordan de vil opbygge deres billede, og hvilke ord og sætninger inden for temaet de vil arbejde med. Eleverne kan altså løse de samme opgaver, men på forskellige niveauer, og samtidig indgå i en fælles klasserumsoplevelse.

Vurdering for læring
Vurdering for læring (formativ vurdering) foregår på forskellige måder i arbejdet med Yes we can. Læreren vurderer elevernes udvikling af de forskellige kompetencer ud fra de opstillede læringsmål. Dertil kommer en vurdering, som tager udgangspunkt i evalueringsopgaverne Now I know. Her vurderer eleverne deres egen målopfyldelse, og læreren kommer med feedback.

Læs mere >

< Læs mindre

Yes we can består til hvert klassetrin af:

  • Elevbog/Web med 8 kapitler med myldrebilleder, tekster og opgaver.
  • Lærervejledning/Web med detaljeret indføring og vejledning. Med vejledningen følger boks med 98 flashcards og plakater af alle myldrebillederne.
  • Websitet yeswecan.alinea.dk med Klik og lyt-aktiviteter, lyd til alle opgaver, udtalefilm og PosterRoom. Læreren har desuden adgang til Tavlebog.

 

Har du bog, har du web!
Når du køber en Elevbog/Web eller Lærervejledning/Web, får du samtidig adgang til websitet yeswecan.alinea.dk. Her finder du de webressourcer, der hører til klassetrinnet.

Læs mere >

< Læs mindre

Titler i systemet (4)
Tilpas udvalg
Filtre
Nulstil valg