Returvarer og reklamationer

Spørgsmål og svar

En vare var beskadiget, da jeg modtog den. Hvad gør jeg?

Din reklamationsret er 14 dage fra du modtager varen. Hvis du modtager en beskadiget eller på anden måde ukurant vare, bedes du kontakte Kundeservice. For at vi kan behandle sagen, er det vigtigt, at du sender et billede af varen, så vi kan dokumentere, at den ikke lever op til vores krav.

Hvis du har købt dine bøger gennem BibMedia eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Hvor mange dages fortrydelsesret er der på fysiske materialer?

Når du handler hos Alinea, har skolen 14 dages fortrydelsesret på fysiske materialer fra den dag, pakken er modtaget på matriklen. Dette gælder også for eventuelle reklamationer pga. beskadigelse eller fejl på et produkt.

Hvordan returnerer jeg en bestilling?

For at returnere en bestilling, skal du henvende dig til Kundeservice og oplyse fakturanummer samt navn og mailadresse på den person, der står for returforsendelsen. Hvis du henvender dig inden de 14 dages fortrydelsesret udløber, godkendes returforsendelsen og skolen modtager en returformular, der skal vedlægges i pakken. Skolen står selv for returfragt.

Hvis der ikke vedlægges en returformular, eller hvis varerne er beskadiget, afviser vores lager returforsendelsen og sender varerne tilbage for skolens regning.

Returadressen er:

DBK
Mimersvej 4
4600 Køge

Adressen vil også fremgå af din faktura.

Hvis du har købt dine bøger gennem Bibmedia eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Jeg har betalt med betalingskort og sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?

Vi tilbagefører beløbet til din konto, når fakturaen er krediteret. Det sker, når vores lager har registreret din pakke retur fra PostNord.

Jeg har sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?

Det kan tage op til 14 dage, fra du har sendt en pakke retur, til du får refunderet prisen på materialerne. Tilbagebetalingen sker automatisk efter scanning af de returnerede materialer, forudsat at du har vedlagt en kopi af faktura/følgeseddel i pakken. Hvis du ikke har vedlagt faktura/følgeseddel, kan vi ikke refundere beløbet.

Bemærk, at ekspeditionsgebyr ikke refunderes.

Kan jeg fortryde køb af digitale varer?

Nej, det er ikke muligt at fortryde køb af digitale varer.