Produktinfo og priser

Spørgsmål og svar

Hvad er fordelen ved at få et prøveabonnement på en i-bog i stedet for en fysisk bog?

En i-bog giver dig mulighed for digitalt at gennemse både elevhenvendte materialer og lærervejledning.I-bogen giver adgang til de deigitale ressourcer, der ligger på det tilhørende website. 

Et prøveabonnemet på i-bog giver alle lærere på skolen adgang til elevbog og lærervejledning. Samtidig får eleverne adgang til elevbogen.

En måneds prøveabonnement på i-bog er gratis. Til sammenligning har du kun 14 dages returret, hvis du bestiller en fysisk bog for at gennemse den. Derudoever koster det også 59kr (ekskl. moms) i ekspeditionsgebyr at få bogen tilsendt, og skolen står også selv for eventuel returforsendelse.

Hvad koster et abonnement på en af jeres portaler?

Prisen varierer afhængigt af, hvilken portal der er tale om. Du kan finde priserne under de enkelte portaler på alinea.dk.

Alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og genfaktureres automatisk, såfrem det ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb. Opsigelsen skal sendes skriftligt på mail til mail eller med brev, som sendes til:

Alinea
Kundeservice
Vognmagergade 11, 2. sal
1148 Købenahvn K

Hvor finder jeg den digitale vare, jeg har købt på alinea.dk?

minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til og gå direkte til et læremiddel.
De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:

Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.

 

Hvor mange bøger skal jeg købe, for at få adgang til ”Har du bog, har du web!”?

For at få adgang til elevdelen, skal du købe et klassesæt. Herefter får alle klasser på årgangen adgang til materialet. For at få adgang til lærerdelen, skal du købe en lærervejledning – én lærervejledning giver adgang til to lærere.

Hvis du ikke har adgang til webmaterialerne og har købt dine bøger gennem BibMedia eller en boghandler, skal du kontakte dem vedrørende din webadgang.

Bemærk, at det kun er skoler og institutioner med et gyldigt institutionsnummer, der kan købe bøger med tilhørende webressourcer. Hvis du som privatperson ønsker at købe en bog, der indeholder webressourcer, skal du bestille den gennem en boghandel eller lignende. Du kan dog ikke få adgang til webressourcerne, da licens til disse kun kan oprettes til institutioner.

Hvor meget er ekspeditionsgebyret på?

Handler du som skole eller firma med fakturabetaling pålægger vi ordren et ekspeditionsgebyr på 59 kr. eksklusive moms på alle ordrer til Danmark. Dette gælder uanset hvor mange materialer, du bestiller, og uanset om du bestiller online eller ved henvendelse til kundeservice.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt på webshoppen, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.
Grønland og Færøerne: 354,00 kr.
EU: 295,00 kr.
Øvrige verden: 590,00 kr.

Hvis du bestiller digitale materialer online, vil der ikke blive pålagt et ekspeditionsgebyr.

Hvordan finder jeg mine digitale adgange og abonnementer?

Du finder dine digitale adgange på MinSide. Her kan du tilgå i-bøger, portaler, Har du bog, har du web!-materialer osv., som skolen har adgang til.

Hvordan kan jeg se en pris inklusive moms?

For at se en pris inklusive moms, skal du gå ind på siden for systemet eller serien, det drejer sig om. Herunder kan du vælge, om du vil se prisen med eller uden moms.

 

Hvordan køber jeg Alineas portaler til min skole?

Du kan købe Alineas portaler på Alinea.dk. Når du har udfyldt bestillingsblanketten, modtager du en bekræftelse på mail, der hjælper dig godt i gang med at bruge dine nye portaler. Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.

Hvis din skole har brug for at få en introduktion til de nye portaler, sender vi gerne en af vores konsulenter.

Bemærk, at alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og automatisk bliver genfaktureret, såfremt de ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb.

Hvordan opsiger jeg et abonnement?

Opsigelse af et abonnement skal ske skriftligt, enten på mail eller brev.

Brevet skal sendes til:

Alinea Kundeservice
Vognmagergade 11, 2. sal
1148 Købenahvn K

Vær opmærksom på, at løbende abonnementer skal opsiges mindst 30 dage før den indeværende periodes udløb.

Kan jeg som privatperson få adgang til digitale ressourcer i tilknytning til en bog?

Når du som privatkunde køber en bog, der har et tilknyttet website, får du ikke adgang til websitet sammen med dit køb. Du skal handle som institutionskunde for at få adgang.

Kan jeg tegne et abonnement for en enkelt klasse?

I-bøger er de eneste materialer, der kan tegnes abonnement på for en enkelt klasse. Resten af Alineas abonnementer skal tegnes for enten hele indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen. Vi kan dog gøre undtagelser for specialklasser og specialskoler – kontakt da Kundeservice.

Klasseantallet, som hentes ved beregning af pris, er forkert. Hvad gør jeg?

Klasseantal hentes fra STIL (Styrelsen for IT og Læring) via skolens institutionsnummer. Hvis du er uenig i klasseantal eller hvis klasser mangler, skal du kontakte Kundeservice, som kan tage højde for det i beregning af prisen.

Studerende og andre, der ønsker information om salgstal og brug af læremidler

Forlaget oplyser ikke salgstal og antallet af brugere på fx digitale læremidler til personer, der ikke er ansat på forlaget. Vi hjælper gerne med adgang til læremidler i en begrænset periode, så du kan analysere det/de ønskede læremidler. Er du studerende på fx læreruddannelsen, har du allerede adgang til alle Alineas digitale læremidler med rollen ’elev’. Du får adgang via minside.alinea.dk ved at logge ind med dit UNI login og kan se alle de læremidler, du har adgang til.