Levering

Spørgsmål og svar

Der er en fejl i min levering. Hvad skal jeg gøre?

Din fortrydelses- og reklamationsret er 14 dage fra varen er modtaget. Hvis du har fået et forkert antal bøger, eller hvis nogle af bøgerne slet ikke er med i leveringen, kan det skyldes en pakkefejl, at titlen endnu ikke er udkommet eller at bøgerne er i restordre.

Start derfor med at kigge på din følgeseddel. På den kan du se, om antallet af bøger stemmer overens med antallet af bøger i kassen.

Hvis der ud for en titel står 0, er det fordi bogen er i restordre eller endnu ikke er udkommet. Vi eftersender materialer, der er i restordre, når de igen er på lager. Det samme gælder bøger, der endnu ikke er udkommet.

Der er tale om en pakkefejl, hvis der eksempelvis står 5 ud for en titel på følgesedlen, uden at pakken indeholder 5 eksemplarer af den pågældende bog. Ved en pakkefejl skal du kontakte Kundeservice. Det er en god idé at have faktura og følgeseddel ved hånden, når du kontakter Kundeservice, så vi hurtigere kan svare på din forespørgsel.

Hvis du har købt dine bøger gennem Biblioteksmedier eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Hvis det manglende materiale er et digitalt produkt (f.eks. kopisider, i-bog eller andet), kan du finde det på MinSide senest 24 timer efter bestilling.

Hvor finder jeg den digitale vare, jeg har købt på alinea.dk?

minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til og gå direkte til et læremiddel.
De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:

Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.

 

Hvordan sporer jeg en pakke?

Når du bestiller online eller direkte hos Kundeservice, modtager du en bekræftelse med et Track&Trace-link, så du kan spore din pakke gennem PostNord, når pakken sendes fra lageret. Hvis du er kommet til at slette mailen med din ordrebekræftelse, kan du til enhver tid henvende dig til Kundeservice og få tilsendt et nyt link eller dit pakkenummer.

Hvorfor har vi fået en faktura, men ikke modtaget leveringen?

Hvis du ikke har modtaget din levering, skal du starte med at tjekke, hvilken leveringsadresse du har skrevet i den profil, varen er bestilt fra. Hvis der er skrevet en forkert leveringsadresse, skal du kontakte Kundeservice. Det er en god idé at have fakturaen klar, så vi hurtigt kan spore din levering.

Hvornår kommer de materialer, jeg har bestilt?

Vores normale leveringstid for fysiske materialer til Danmark er inden for 3-4 arbejdsdage, fra du afgiver bestillingen. Til udlandet afhænger leveringstiden af fragtform og land.

Bemærk, at der kan forekomme længere leveringstid i travle perioder, f.eks. i ugerne før og efter sommerferien.

Sender I også materialer til udlandet?

Ja, du kan bestille materialer til levering i udlandet. Se også vores handelsbetingelser.