Cooperative Learning (21)
Filtre
Vælg kategori

Alle
Se alle kategorier
Tilpas udvalg
Serie

Cooperative Learning i børnehaveklassen – Giv eleverne ordet! er en håndsrækning til den børnehaveklasseleder, som ønsker variation og bevægelse i sin undervisning – og et materiale der er lige til at gå til.

Når Cooperative Learning inddrages i undervisningen, deltager alle elever aktivt, og alle får masser af taletid.
Bogen indeholder et væld af øvelser og kopiark til træning af de store kompetenceområder, som skal opfyldes i børnehaveklassen: 

  •  Engagement og fællesskab
  • Sprog
  • Sproglig bevidsthed
  • Fortælling 
  • Leg med skrivning og læsning
  • Naturfaglige fænomener
  • Matematisk opmærksomhed
Serie

Stavning på mellemtrinnet klæder læreren på til at undervise i stavning efter fem samarbejdsstrukturer fra Jette Stenlev og Spencer Kagans Cooperative Learning.

Materialet indeholder:

  • En kort introduktion til Cooperative Learning
  • En beskrivelse af de fem Cooperative Learning-strukturer, som bruges i materialet
  • Undervisningsforløb i hvert staveområde tilrettelagt ud fra de fem CL-strukturer
  • Kopisider.

Stavning på mellemtrinnet kan bruges som et selvstændigt stavemateriale eller som et supplement til øvrige stavematerialer, eftersom det bygger på trinvis stavepædagogik.

Cooperative Learning – effektiv læring og trivsel i danskundervisningen
Cooperative Learning – at lære gennem samarbejde – gør læringen sjovere og mere udbytterig for eleverne og har allerede forandret undervisningen i talrige klasseværelser.

Cooperative Learning er en undervisningsmetode, der er blevet ekstremt populær de senere år. Og det er der god grund til: Opsigtsvækkende testresultater med Cooperative Learning i blandt andet læsning, skrivning, sprog og matematik viser nemlig, at eleverne får et større fagligt udbytte. Da der hele tiden arbejdes med relationer og strukturerede samarbejdsprocesser, udvikler eleverne desuden en række vigtige sociale færdigheder.

Samarbejdet eleverne imellem er en af årsagerne til, at lærere og elever har taget så godt imod Cooperative Learning. Det betyder nemlig, at elever hver især er mere aktive i undervisningen – fx talende eller lyttende. Og det er de, fordi andre elever er afhængige af, at den enkelte deltager aktivt. Den indbyrdes afhængighed er med til at fremme et positivt læringsmiljø, som både lærer og elever stortrives i.

Når man bruger Cooperative Learning i undervisningen, kommer eleverne – helt bogstaveligt - op af stolen, fordi bevægelse og fysisk variation er integreret del af CL. Det giver arbejdsglæde og øger både koncentration og hukommelse.

Serie

CL i fremmedsprog består af Cooperative Learning in English, auf Deutsch og en FranÇais, og er en serie til fremmedsprogsundervisningen, der består af to bøger til hvert sprog. Hver bog er tematisk opbygget omkring 5 udvalgte CL-strukturer.

Cooperative Learning er oplagt i fremmedsprog. Eleverne får masser af taletid, og alle deltager aktivt på samme tid. Det er nemt at anvende, det er sjovt, og det virker!

Kagan Cooperative Learning er en undervisningsform, der via højt strukturerede samarbejdsprocesser skaber en helt ny dynamik i klasseværelset. Elevernes indbyrdes samarbejde organiseres i såkaldte Cooperative Learning-strukturer, der trin for trin fører eleverne gennem tænkning, skrivning, problemløsning, præsentationer og alt det andet, man har brug for at gøre, når man lærer.

Kagan Cooperative Learning har en inkluderende effekt, som først og fremmest skyldes SPIL-principperne: Samtidig interaktion, Positiv indbyrdes afhængighed, Individuel ansvarlighed og Lige deltagelse.

Serie

I Gang i grammatik – med CL er elevernes læring sat i centrum i en varieret grammatikundervisning, der indeholder tydelige læringsmål, bevægelse, dialog, refleksion samt løbende og afsluttende evaluering.

Opgaverne i materialet sigter mod at udvikle elevernes selvregulerende strategier og sætte dem i stand til både at anvende og kommunikere om den viden og de færdigheder, de tilegner sig i de enkelte kapitler. Det sker fx når eleverne undersøger deres svar med en makker, og når de løser opgaver, der er tilrettelagt efter fem samarbejdsstrukturer fra Jette Stenlev og Spencer Kagans Cooperative Learning.

Serie

Kagan Cooperative Learning er en undervisningsform, der via højt strukturerede samarbejdsprocesser skaber en helt ny dynamik i klasseværelset. Elevernes indbyrdes samarbejde organiseres i såkaldte Cooperative Learning-strukturer, der trin for trin fører eleverne gennem tænkning, skrivning, problemløsning, præsentationer og alt det andet, man har brug for at gøre, når man lærer.

Kagan Cooperative Learning har en inkluderende effekt, som først og fremmest skyldes SPIL-principperne: Samtidig interaktion, Positiv indbyrdes afhængighed, Individuel ansvarlighed og Lige deltagelse.